Hej. Är i gång med att ”vinterbona” en stuga. Behöver lite åsikter om ifall jag ska använda ångbroms invändigt. Plast har jag läst ska vara för tätt.
väggarna är bygga såhär:
Ytterpanel, läkt/luftspalt, vindpapp, 95mm stomme.

för övrigt skall jag klä invändigt med träpanel

vad säger ni om ångbroms, nödvändigt?
 
Ångbroms är bra. Håller huset lite tätare och sparar alltid lite energi.
 
  • Gilla
Snickarkarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.