Hej. Är i gång med att ”vinterbona” en stuga. Behöver lite åsikter om ifall jag ska använda ångbroms invändigt. Plast har jag läst ska vara för tätt.
väggarna är bygga såhär:
Ytterpanel, läkt/luftspalt, vindpapp, 95mm stomme.
för övrigt skall jag klä invändigt med träpanel
vad säger ni om ångbroms, nödvändigt?