Hej. Har vattenburen golvvärme under ett befintligt laminatgolv, min plan är att byta detta slitna fula golv mot ett nytt och samtidigt lägga 5m2 klinkers i hallen.
Det jag har mest funderingar på är att slingorna ligger i spånskivor med hela plåtar översig, antar att detta är för att fördela värmen men jag trodde inte att det skulle vara stora plåtar på över 2 meter utan att slingorna skulle ligga i en plåt som var nedsänkt i spåren och som sen stack ut nån dm på varje sida om slingan.

Är detta vanligt?

Lägger man bara det nya golvet på plåtarn eller ska man ha något i mellan?

Och framför allt hur gör man med plåten där man ska lägga klinkers ?

Tack men mitt största frågetecken gäller de hela plåtarna Och va man gör med dom såg inget om de tyvärr

Redigerat:
Om man ska byta till klinker på typ några kvadrat hur gör man med dom då. Känns ju inte som man kan lägga de på plåtarna och inte häller som man kan lägga de på slingorna? Man kanske borde spakla innan eller nått

Om du ska byta till klinkers behövs det kanske ett annat golvvärmesystem. Antar att du vill sätta dem pa betonggolv ....

Nja de e ju spån idag. Just den detaljen borde ju inte vara ett problem

Men du kan ju inte lägga klinkers direkt på spånskivan ....

Haha nä just de ja.... Hmmm tänke givetvis spakla de innan ;)

Hade nog märkt de innan man gjort nått dumt men de e la tur folk lät en innan

Då e ju nästa fråga om man bara kan ta bort plåten, sen flytspackla, prima, sen lägga klinkers.

Nej man spacklar inte på aluminium, rekommendationen är att du skruvar golvgips över spånskivorna med plåtar och slang.

Ok tack

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.