1 018 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Ang Slutbesiktning
Det bör finnas en post i er produktionkalkyl för detta.
Ibland inbakat i ditt pris för entreprenaden(antar att det är det din fråga handlar om dvs är detta inte redan inbakat?) eller ibland som separat faktura.
Oavsett vilket så är det du som köpare som betalar för det.
Personligen tycker jag att det ät bäst när det ligger separat så att man se att mellanhänderna inte tar ut marginaler på det också.
Ibland inbakat i ditt pris för entreprenaden(antar att det är det din fråga handlar om dvs är detta inte redan inbakat?) eller ibland som separat faktura.
Oavsett vilket så är det du som köpare som betalar för det.
Personligen tycker jag att det ät bäst när det ligger separat så att man se att mellanhänderna inte tar ut marginaler på det också.
Beställaren utser och bekostar besiktningsman.
Undantaget om man har Gar-Bos försäkring där besiktningsman ingår.
Jag anser att det är direkt olämpligt att entreprenören utser eller bekostar besiktningsman eftersom det kan bli risk för jäv.
Undantaget om man har Gar-Bos försäkring där besiktningsman ingår.
Jag anser att det är direkt olämpligt att entreprenören utser eller bekostar besiktningsman eftersom det kan bli risk för jäv.
Vi har Gar-bo och betalade besiktningen, inte ingick det någon besiktning i den försäkringen. Du kanske skulle ha skrivit att om man har Gar-bo vill de ha en besiktningsman som de godkänt för att försäkringen skulle gälla.
Klicka här för att svara