Hej!
Vi funderar på att ta byggnadslån hos SEB.
När jag läser på deras hemsida står det; Serviceavgift 3000:- . Vad menas med detta?
Är det någon som vet om man kan räntesäkra hos SEB och i så fall ev kostnad?
 
Det är en avgift som de tar för att lägga upp kreditivet.
Att räntesäkra kostar inget (iaf inte på den bank som vi pratat med)

;)
 
Japp. Avgiften är möjlig att förhandla antingen bort, eller ned, beroende på ens egen förmåga och bankmannens humör. Samma gäller räntan på kreditivet.

Beträffande räntesäkring så har jag ingen aning.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.