Älvsbyhus för 2.7 miljoner? Oj, då måste ni ha gjort massor med tillval med tanke på att deras hus är så billiga. Själv skulle jag i så fall satsa på Anebyhus som nog har bättre kvalitet i utgångsstandard. Har förstått att Älvsbyhusbyggen bara lönar sig om man man bygger i i utgångsstandard eftersom deras tillval ofta är väldigt dyra. Lycka till i alla fall!

Skulle också valt Anebyhus!
Se man på varumärke så har ju Älvsbyhus en utpräglad lågprisprofil och kostar det 2,7 skulle jag definitvt lägga de extra 0,2 på att få ett Anebyhus istället (andrahandsvärdet osv...)

Hur mycket utrustning har man tagit om ett Älvsbyhus kostar 2,7 miljoner, det verkar nästan vara omöjligt????Räknar ni med tomtpriset då.

linsko skrev:
Hur mycket utrustning har man tagit om ett Älvsbyhus kostar 2,7 miljoner, det verkar nästan vara omöjligt????Räknar ni med tomtpriset då.
Håller med, verkar helt omöjligt om det inte ingår en massa tilläggsarbeten av annan entreprenör (säljarens bolag?) typ inredd övervåning, kakling av flera badrum osv osv.
Fast det kan kanske vara ett smaskigt tomtpris inbakat i summan förstås, i annat fall ter det sig obegripligt.

//Christina.

byggimpert skrev:
Håller med, verkar helt omöjligt om det inte ingår en massa tilläggsarbeten av annan entreprenör (säljarens bolag?) typ inredd övervåning, kakling av flera badrum osv osv.
Ymer är ju ett enplanshus! ???

Alina skrev:
Ymer är ju ett enplanshus!  ???
Ja det har du ju helt rätt i, läste lite slarvigt så jag observerade inte att det stod en husmodell angiven.
Nu är det ju inga stora skillnader i pris mellan modellerna så det faktumet att det dessutom är ett 1-planshus som prisuppgiften härrör ifrån gör ju det hela än mer svårförståeligt.

//Christina.

Vi har köpt vårt hus trym oxå i Ö Grevie ,och tomten är inräknad i huset.
Tillägg oxå att kaklat badrum, putsad fasad, Centraldammsugare, Parkett i hela huset, Braskamin,Värmeslinger i golvet ibadrummet, luckor i köket är spröjsade, Allt är med i det paketet. Det tycker vi var bra att man fick lite högre standar, då vi inte har lust med att göra så mycket själva. ;D

Välj Aneby är mitt råd. Väggar i Anebys stomme är kraftigare och har mer isolering. Aneby bygger på platta på mark med golvvärme och det ser jag som en stor fördel. Det är även isolerade innerväggar med dubbla skivor. Det är några av de fördelar som jag ser.

MVH Niclas

Hej, vi letar hus i Malmöregionen och har varit i kontakt med Älvsbyhus. Vi står i valet mellan Tygelsjö (med försäljningsstart till sommaren) och Östra grevie. Kostnadskalkylen som vi fick för hus i Östra grevie ligger oxå på 2,7 mkr varav tomtpris 725 tkr. Är det någon som känner till byn bra? Hur é det med skola, dagis, kommunikationer. Fler synpunkter på Anebyhus?!

/Magnus

Vi har kollat upp en del om Östra Grevie. Närmast skola är i Västra Ingelstad åk 1-9. Barnen färdas då med skolbuss. Kommunikationen med buss är 144 till Malmö och ungefär en gång i timmen. Pågatåget kommer tidigast 2011 när citytunneln blir klar. ;D

Grattulerar =)

vi har vårt med sjödalshus o Östra-Grevie

Dagis finns i månstorp på väg mot malmö innan V-ingelsta så det är najs, Ny reonverad skola i V-nigelstad med bra rektor, det är så att kids från Oxie vill gå där men icke.. ;D sen så finns det en mack som är lite livs affär.  Annars så som FamFriden säger att det kommer pågatåget kommer till 2011, lite lång tid men det är planerat. Jag tror starkt på den här planeringen o Östra-Grevie. Man kommer bort från Malmö (som vi bor i idag) o får tomt till relativt bra pris för att vara vellinge kommun. sen får ni inte glöma lägre skatt o billigare bilförsäkringar me =). Skall bli kul o bo lite närmare naturen =). o jag rekomenderar Anebyhus framför Älvsby. Dyrt det blev... konstigt.

FamFriden skrev:
Vi har kollat upp en del om Östra Grevie. Närmast skola är i Västra Ingelstad åk 1-9. Barnen färdas då med skolbuss. Kommunikationen med buss är 144 till Malmö och ungefär en gång i timmen. Pågatåget kommer tidigast 2011 när citytunneln blir klar. ;D

Finns ett dagis i Ö Grevie också, Östar Grevie montesorri.

vad är det för modell på Anebyhuset? eller kan man välja mellan flera?

Vi har varit i kontakt med både Älvsbyhus och Anebyhus.

Vi blev imponerade av Älvsbyhus kalkyl där allt var inkluderat och vi fick ETT pris för ett färdigställt hus vid första kalkyltillfället  ;D. Anebyhus var inte så mycket dyrare inledningsvis, men efter två besök så var priset ett annat.  Älvsbyhus första kalkyl höll från början till slut. Vi har även bekanta som köpt Älvsbyhus och deras kalkyl blev t.o.m. billigare och de fick lite pengar över till plattsättning som de upplevde väldigt dyrt  :-[

Anebyhus har iofs fler lyxiga tillval och man kan ändra mer, men för oss är det viktigaste att få ett hus till vettiga pengar och där kalkylen stämmer från början till slut.

Tyvärr så fick vi inte den tomt vi ville ha, så vi avvaktade. Tydligen ska Älvsbyhus få in fler tomter i Östra Grevie så vi väntar på de och hoppas få välja bland hörntomterna  ;D ;D

byggimpert skrev:
[quote author=linsko  link=1109777225/0#3 date=1109852364]Hur mycket utrustning har man tagit om ett Älvsbyhus kostar 2,7 miljoner, det verkar nästan vara omöjligt????Räknar ni med tomtpriset då.
Fast det kan kanske vara ett smaskigt tomtpris inbakat i summan förstås, i annat fall ter det sig obegripligt.

//Christina.
[/quote]

Trilla nästan å stolen här när ja läste att man kan komma upp i 2,7 mille för ett 1-plans... svettigt.. Tomten måste ju helt klart vara med i priset och den är säkerligen inte billig.

Ernzt skrev:
Vi har även bekanta som köpt Älvsbyhus och deras kalkyl blev t.o.m. billigare och de fick lite pengar över
Ja tycker man läser det oftare och oftare att deras bygge tillomed blir billigare än beräknat i kalkyl.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.