Hej,
jag och min hustru går i husbyggartankar och har kollat runt en hel del på nätet hos olika tillverkare. Vi har inte möjlighet att gör jobb själva så vår tanke är att så mycket som möjligt skall göras innan (d.v.s. nyckelfärdigt)... Vi har tittat en hel del på Anebyhus, och fastnat för några av deras, men samtidigt har LB hus några modeller som tilltalar.. Vad har ni för uppfattning kring dessa företag?? Hur ligger dem prismässigt ?? ???
Huset skall i storlek ligga på 130-160m² (beroende av pris). Har tittat på Älvsbyhus men dessa föll ej i smak..
Tack för eventuella tips och svar!!
Mvh / H

Titta närmare på A-Hus, Eksjöhus och Götenehus. Enligt min mening så får ni mer prisvärda hus från dessa leverantörer. Samtliga erbjuder totalentreprenad och är solida och seriösa husföretag.

Hej

Titta även på Hjältevadshus, de har totalentreprenad, till vad jag tycker fördelaktiga villkor och utrustning. Vad är ni ute efter 1 1/2 plan eller?
/ N

Hej Olle_spiktrampare. Jag har själv gjort misstaget att köpa hus med delad entreprenad. Hussäljaren övertygade mig att byggledarfunktionen var inbyggd i deras upphandling av entreprenaden. Vad ni än gör som läser detta... gå inte på samma mina som jag!

Jag är missnöjd med huset och känner mig lurad då kostnaderna skenade iväg. Jag har satt mig in i hur andra husleverantörer arbetar och både A-HUS och Eksjöhus säljer med totalentreprenad som standard. I vart fall i Stockholmsområdet där jag bor.

Funderade på 1 1/2-plan eller sluttning men budgeten visar att ett 1-plans omkring 120-130m² blir det bästa.
Har nu fått en del kataloger hemskickat och istället för LB som jag nämnt tidigare är vi nu inne på Duett från Myresjöhus eller Klosterliden från Anebyhus.
Vad innebär totalentreprenad mer konkret?? Tar hustillverkaren hela ansvaret för projekterande och förberedelse av marken, vägen, tomt och grund ???

Tack för svar,
/ H

Total entreprenad En enda entreprenör ansvarar för hela bygget, från första ritningen till dess att allt är klart. Således skrivs ett enda kontrakt.

Åvanstående har jag kopierat från ordlistan som finns på denna hemsida. Där finns även förklaring av delad entreprenad. De husföretag som erbjuder delad entreprenad säger att det inte behövs totalentreprenad då den funktionen är inbyggd i deras upphandling. Om du ändå frågar efter totalentreprenad så tar de 5-7% extra för det! Man undrar varför?

lipton skrev:
Eksjöhus säljer med totalentreprenad som standard. I vart fall i Stockholmsområdet där jag bor.
Sen när har de börjat med det? Jag har aldrig hört talas om att de bygger på totalentreprenad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.