C
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Slamtömning hos privatperson ingår i kommunens renhållningsmonopol.
Skumt, här (Köping) kan man välja vem man vill.

Slamtömning hos privatperson ingår i kommunens renhållningsmonopol.
Ja och det märks när man kontaktar dom på telefon här i Södermanland att de inte är så intresserade av att förklara varför de gör på vissa sätt eftersom dom vet att jag inte har något val att ställa emot dom.

Har ni en vanlig 3m3 brunn? Låter väldigt mycket med 2500:- per tömning. 840:-/år betalar jag här uppe för en vanlig tömning.

dof dof skrev:
Har ni en vanlig 3m3 brunn? Låter väldigt mycket med 2500:- per tömning. 840:-/år betalar jag här uppe för en vanlig tömning.
6m3 är det om man följer taxan för kommunen. Har inga papper framför mig med storlek nu tyvärr

Claes Sörmland
Det är inte så att man har ramavtal med samtliga verksamma bolag på orten?
C cpalm skrev:
Skumt, här (Köping) kan man välja vem man vill.
Enligt renhållningstaxan i Köping ser det inte så ut:

Text från dokument som beskriver slamhantering, hushållsavfall och slam tömning hos VafabMiljö.

C
Det är inte så att man har ramavtal med samtliga verksamma bolag på orten?
Nä, man kan ha ett abonnemang hos Vafab (kommunförbundet) som för närvarande upphandlat Relita för utförandet, men vi har inget abonnemang och på en direkt fråga har varken Relita eller Vafab (kommunförbundet) uttryckt något problem med det och säger att jag kan anlita vem jag vill. Men jag har inte grävt djupare i det, det är förstås fullt möjligt att de pratar i nattmössan :thinking: Under tiden anlitar vi en annan aktör med bättre pris och service :)

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.