1 985 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ändra spänning på styrkabel
Hej.
Jag kopplade in min Franke stil 791 fläktkåpa tillsammans med min Östberg TKC 300 C takfläkt idag, men tyckte direkt att det var dåligt drag i den.
Så jag mätte spänningen på styrkabeln och fick följande värden (ungefär):
Hastighet 1 - 80v
Hastighet 2 - 100v
Hastighet 3 - 150v
Man tycker att hastighet 3/Max borde vara 220-230v, då den heter "Max".
Tror ni detta går att lösa på något sätt, eventuellt med någon extern styrning/relä eller nått sånt?
Tack
Jag kopplade in min Franke stil 791 fläktkåpa tillsammans med min Östberg TKC 300 C takfläkt idag, men tyckte direkt att det var dåligt drag i den.
Så jag mätte spänningen på styrkabeln och fick följande värden (ungefär):
Hastighet 1 - 80v
Hastighet 2 - 100v
Hastighet 3 - 150v
Man tycker att hastighet 3/Max borde vara 220-230v, då den heter "Max".
Tror ni detta går att lösa på något sätt, eventuellt med någon extern styrning/relä eller nått sånt?
Tack
Har du testat att hålla inne 3/Max knappen i två sekunder?
Då skall fläkten gå på Intensiv i 7 minuter (230V)
Då skall fläkten gå på Intensiv i 7 minuter (230V)
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nej det har jag inte gjort, men jag vill ändå ha mer drag på de lägre nivåerna. Nivå 1 och 2 känns onödigt i dagsläget..
Hittar du ingen transformator är det troligtvis elektronisk spänningsreglering och då är det fasta spänningsläge.
Men kontrollera hur fläkten går på fullfart (230V) först så inget är fel på fläkt eller inkoppling.
Men kontrollera hur fläkten går på fullfart (230V) först så inget är fel på fläkt eller inkoppling.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden