1 532 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ändra om hemma hur ska jag tänka
Hej, vi har ett vansinnigt stort rum hemma som ej utnyttjas fullt ut, vi tänkte sätta upp en vägg och göra sovrum och samtidigt bygga ytterligare en vägg i det nya rummet för en walk in closet. Tänker att man behöver måtta ut och planera noggrant men jag vet inte var jag ska börja. När vi gjorde köket fanns det gott om hjälp men hur sätter jag igång här? Finns det nån planeringshjälp nånstans eller åtminstone ett ritprogram? Hur gjorde ni som gjort resan?
(vi tänkte använda hantverkare men vill ha en plan innan vi tar in offerter)
Lägg ut planlösningen här så kommer du få hjälp.M Människa1122 skrev:Hej, vi har ett vansinnigt stort rum hemma som ej utnyttjas fullt ut, vi tänkte sätta upp en vägg och göra sovrum och samtidigt bygga ytterligare en vägg i det nya rummet för en walk in closet. Tänker att man behöver måtta ut och planera noggrant men jag vet inte var jag ska börja. När vi gjorde köket fanns det gott om hjälp men hur sätter jag igång här? Finns det nån planeringshjälp nånstans eller åtminstone ett ritprogram? Hur gjorde ni som gjort resan?(vi tänkte använda hantverkare men vill ha en plan innan vi tar in offerter)
Penna papper fota med mobilen, klart!M Människa1122 skrev:
Annars kanske roomsketcher? Jag har inte provat det själv dock. Finns massa matnyttigt här bl.a roomsketcher:
https://www.byggahus.se/el/valja-ritprogram
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Där listas datorprogrammet Sweet Home 3D som jag har använt för att komma fram till hur det skulle byggas om här. Eventuellt att det finns en variant som går att köra i en webbläsare, men är nog inte bra i en mobil.M mxjolle skrev:
Klicka här för att svara