788 läst ·
4 svar
788 läst
4 svar
Ändra NIBE1145 så att varmvatten inte värms för fort
Jag skulle vilja ändra så att varmvattnet inte värms så fort tempen sjunker i tanken. Jag hittar inte den inställningen. Var finns den.
Dvs om det idag är såhär; när tankens temp när låt säga 48 grader så går pannan på och värmer direkt för att nå 50 grader.
Jag skulle vilja sänka nivån när pannan går in och värmer till 42 grader. Var gör man den inställningen. En form av förskjutning, gissar jag.
Dvs om det idag är såhär; när tankens temp när låt säga 48 grader så går pannan på och värmer direkt för att nå 50 grader.
Jag skulle vilja sänka nivån när pannan går in och värmer till 42 grader. Var gör man den inställningen. En form av förskjutning, gissar jag.
Aha, tack. Jag hade glömt av det. Ska jag stå på vatten-menyn då eller spelar det ingen roll?
Insåg att det jag ville göra är detsamma som att sätta varmvatten i "ekonomi-läge". Så nu har jag gjort det. För övrigt har jag ställt schema på både vatten och värme där elpatronen/tillsats inte får gå in. Gjorde det redan i våras och det gett lägre energiförbrukning. Och framför allt kan jag styra till det något billigare timmarna.J Josth skrev:
Klicka här för att svara