3 107 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Anar fukt..nästa steg?
Hej!
Bor i hus byggt 1997, platta på mark m vattenburen golvvärme i nedre plan. Huset har alltid varit varmt, torrt o fint.
Har noterat att silverfiskar (ej många), plötsligt dykt upp, främst i dusch nedre plan, även under trappan i hallen. Tycker att det finns en annan lukt än tidigare. Min man känner inget, men han har å andra sidan aldrig känsligt luktsinne. Men jag känner en förändring.
Jag måste kontakta en "fuktinspektör" - eller vad kallas det? Kan ngn rekommendera en seriös och kompetent fuktspanare i Stockholmsområdet? ( Jag tycker inte jag litar på besiktningsmän i allmänhet, vi har haft dålig erfarenhet. Den som besiktigade huset då vi köpte det såg inte att vi hade platta på mark, utan menade vi hade krypgrund...)Vart vänder jag mig? Bor i norrort. Vet ngn ungefär vad det kostar? Vill hitta felet så tidigt som möjigt innan det blir värre.
Tack på förhand ,
Bor i hus byggt 1997, platta på mark m vattenburen golvvärme i nedre plan. Huset har alltid varit varmt, torrt o fint.
Har noterat att silverfiskar (ej många), plötsligt dykt upp, främst i dusch nedre plan, även under trappan i hallen. Tycker att det finns en annan lukt än tidigare. Min man känner inget, men han har å andra sidan aldrig känsligt luktsinne. Men jag känner en förändring.
Jag måste kontakta en "fuktinspektör" - eller vad kallas det? Kan ngn rekommendera en seriös och kompetent fuktspanare i Stockholmsområdet? ( Jag tycker inte jag litar på besiktningsmän i allmänhet, vi har haft dålig erfarenhet. Den som besiktigade huset då vi köpte det såg inte att vi hade platta på mark, utan menade vi hade krypgrund...)Vart vänder jag mig? Bor i norrort. Vet ngn ungefär vad det kostar? Vill hitta felet så tidigt som möjigt innan det blir värre.
Tack på förhand ,
Medlem
· Västra Götaland
· 58 inlägg
Ocab är en bra och seriös firma i Stockholmstrakten.
Klicka här för att svara