Hej!

Bor i hus byggt 1997, platta på mark m vattenburen golvvärme i nedre plan. Huset har alltid varit varmt, torrt o fint.

Har noterat att silverfiskar (ej många), plötsligt dykt upp, främst i dusch nedre plan, även under trappan i hallen. Tycker att det finns en annan lukt än tidigare. Min man känner inget, men han har å andra sidan aldrig känsligt luktsinne. Men jag känner en förändring.

Jag måste kontakta en "fuktinspektör" - eller vad kallas det? Kan ngn rekommendera en seriös och kompetent fuktspanare i Stockholmsområdet? ( Jag tycker inte jag litar på besiktningsmän i allmänhet, vi har haft dålig erfarenhet. Den som besiktigade huset då vi köpte det såg inte att vi hade platta på mark, utan menade vi hade krypgrund...)Vart vänder jag mig? Bor i norrort. Vet ngn ungefär vad det kostar? Vill hitta felet så tidigt som möjigt innan det blir värre.

Tack på förhand ,

Prova med Anticimex, de kanske kan hjälpa dig.

Ocab är en bra och seriös firma i Stockholmstrakten.

En fuktutredning kostar någonstans från ca 5000 kr och uppåt. Iaf när jag frågade runt bland de olika företagen söder om Stockholm för en månad sedan.

Hej!
och tack för svar på min fråga. då vet jag ungefär vad det kostar och så får vi gå vidare med problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.