Det är det jag funderar på om man bygger takkupa så det blir större boyta och ett till rum om det räknas? Har ej tagit det med banken än.. men står i valet om man ska göra det eller renovera badrummet! Kan man inte sänka amorteringen så lutar det åt ta badrummet först och vänta ut de där 2 åren..

coconut
J jempan87 skrev:
Det är det jag funderar på om man bygger takkupa så det blir större boyta och ett till rum om det räknas? Har ej tagit det med banken än.. men står i valet om man ska göra det eller renovera badrummet! Kan man inte sänka amorteringen så lutar det åt ta badrummet först och vänta ut de där 2 åren..
skadar inte att ta upp det med banken. I vårt fall med övervåning så fick det gå ändå upp till den centrala kreditchefen för bedömning då vi fick nej första gången vi frågade.

Andra gången var vi tydliga med ritning och hur mycket mer boyta som skapades, då fick vi positivt besked att det var en okej åtgärd.

Kolla även med en mäklare vad en åtgärd som ni planerar kan skapa för värdeökning, för det kan också vara bra att ha som argument. Tillför man mer värde på huset än vad åtgärden kostar om man nyttjar hantverkare för utförandet, så är man nog på rätt väg kring omfattande renovering/ombyggnad.

J jempan87 skrev:
Någon som fått det ändrat?
Vad gjorde ni för renovering?
Räknas tillbyggnad av takkupa som omfattande renovering?
Vill du sänka din nuvarande amortering?
Har du gjort tillbyggnaden utan att ta något nytt bolån?

Känns som att du blandar ihop marknadsvärde och amorteringsgrundande värde.

M Max R70 skrev:
Vill du sänka din nuvarande amortering?
Har du gjort tillbyggnaden utan att ta något nytt bolån?

Känns som att du blandar ihop marknadsvärde och amorteringsgrundande värde.
det har jag koll på, vill inte ta nytt bolån utan sänka amorteringen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.