2 186 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Amerikanska blandare, problem med anslutning?
Hejsan.
Jag har kollat lite på att köpa blandare från Amerikat, halva priset mot hemma.
Men, kan det ställa till problem med anslutningarna?
Som jag förstår det är anslutningarna halvtum, vad är standard i Sverige? Finns det övergångar?
/ Fredrik
Jag har kollat lite på att köpa blandare från Amerikat, halva priset mot hemma.
Men, kan det ställa till problem med anslutningarna?
Som jag förstår det är anslutningarna halvtum, vad är standard i Sverige? Finns det övergångar?
/ Fredrik
Tänk också på att du måste betala tull och svensk moms vid införseln till Sverige. Dessutom tillkommer också ofta en administrativ avgift som fraktbolaget tar ut. Det billiga priset är då kanske inte lika billigt längre. Men om du vill köpa från USA för att de har blandare du gillar, så kan det ju vara värt det.
Köper du från EU-land handlar du tull- och momsfritt. Titta på tex www.,megabad.com
Köper du från EU-land handlar du tull- och momsfritt. Titta på tex www.,megabad.com
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Som privatperson så betalar du moms i säljlandet.Hemmakatten skrev:Tänk också på att du måste betala tull och svensk moms vid införseln till Sverige. Dessutom tillkommer också ofta en administrativ avgift som fraktbolaget tar ut. Det billiga priset är då kanske inte lika billigt längre. Men om du vill köpa från USA för att de har blandare du gillar, så kan det ju vara värt det.
Som företag betalar man ingen moms (men kan inte lyfta av något heller)
Protte
Klicka här för att svara