Byggahus.se
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Kan 40 dB avsee de svordomar man själv yttrar högt om mejseln funkar dåligt ?
Dvs ju sämre mejsel ju högre dB-tal ? :)
Man svär inte när man skruvar med Wera mejslar 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Man svär inte när man skruvar med Wera mejslar 😉
Precis.
40 dB är ju bara en viskning.
En "kinamejsel" kanske är ratad på 110 dB ? ;)

Illustration av ljudnivåer i decibel från svagt vindbrus till jetplan, med symboler för viskning och lastbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
SamiHus och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Kan man inte få det lämnat utanför dörren här i Sverige?
Jo, visst gör de det. Men vissa saker känns tryggare att det ligger på ett utlämningsställe, än att det står på trappen i några timmar, eller t.o.m. dagar om man är bortrest. Nu har i och för sig aldrig något försvunnit. Vissa har heller inte lagt det under tak, i och för sig vid torrt väder, men det hade ju kunnat förändras. Det var dock ett tag sedan nu. De har väl lärt sig när folk klagat. Men rätt vad det är kan det ju vara någon ny som inte tänker. Ganska nyligen så var det någon som inte knackade på dörren utan ställde det bara där. I och för sig hade jag fått SMS någon timme innan att det var på G, men vill ju ändå hellre ta in det direkt om jag är hemma. Ovan accepterar jag ändå, om jag valt hemkörning. Men har jag valt utlämningsställe
vill jag ha det till utlämningsställe.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Fairlane
I tisdags beställde jag tre saker från Amazon, i samma beställning. En vara skulle komma i onsdags och levererades som utlovat av Airmee. De två andra skulle komma idag. Ett paket skickas med Airmee, ett med PostNord. Ett ville jag verkligen ha ikväll för att dottern behöver det imorgon. Givetvis skickades det paketet med PostNord och givetvis kommer det inte idag. 😢
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
C
Fairlane Fairlane skrev:
Givetvis skickades det paketet med PostNord och givetvis kommer det inte idag. 😢
Suck, så där är det hela tiden med Amazon. Har känt mig tvungen att ligga lågt med nya beställningar ibland bara för att man blir helt förvirrad av alla paket som är på väg på olika sätt. 🙁
 
Fairlane
C cpalm skrev:
Suck, så där är det hela tiden med Amazon. Har känt mig tvungen att ligga lågt med nya beställningar ibland bara för att man blir helt förvirrad av alla paket som är på väg på olika sätt. 🙁
Ja, de verkar ju inte se till att paket till samma adress går tillsammans, men Airmee är det nästan alltid som levererar till mig och de fungerar alltid. Det är när PostNord kommer med i bilden som det blir en större risk.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Det tog två veckor med PostNord senast. Ringde och klagade och fick ynkliga 50 kr i kompensation. Primekund.
 
K
Inte för att försvara, men även om man beställer i samma beställning så skickas det från ibland från olika lager. Och många gånger tycker jag också det är speditören som ofta strular, inte bara AZ. Står länge på diverse packcentraler osv
 
Varorna kan skickas från vilket lager som helst i Europa. Beställde 3 artiklar, 1 skickades från Spanien, 1 från Italien och 1 från Tyskland. Allting låg på trappan 2 dagar senare med Postnord, Bring och UPS.
Fri frakt.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Jag anmälde den här annonsen för att det är en bluff.
Jordgubbar med ett manipulerat inre som ser ut som en kiwifrukt, på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.amazon.se/plantering-jo...7f894b7#aw-udpv3-customer-reviews_feature_div

Jag fick ett svar på tyska om att de inte såg något fel på den och en varning om att jag kan bli avstängd om jag skickar in felaktiga anmälningar.

Verkligen ett seriöst företag. *IRONI*
 
  • Haha
  • Wow
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Men det står ju tydligt att det är kiwi jordgubbsfrön?
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
RoTe RoTe skrev:
Men det står ju tydligt att det är kiwi jordgubbsfrön?
Skojar du? Bäret på bilden existerar inte oavsett vad texten säger. Det finns ingen "kiwijordgubbe".
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag anmälde den här annonsen
De ser ju jättegoda ut! 😉😂🍅
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
RoTe
MultiMan MultiMan skrev:
Skojar du? Bäret på bilden existerar inte oavsett vad texten säger. Det finns ingen "kiwijordgubbe".
Men är beskrivningen fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.