P
GoForIt GoForIt skrev:
Går det att välja fraktbolag med Amazon?
Nä det går inte utan det blir vad amazon tycker är bäst för tillfället.

K
Fått hemleverans med Postnord nu för två inköp på prime dagarna. Inte fått paketen än, helt katastrofalt hanterat av Postnord. Fredag och måndag fick jag sms om först. Inget paket kom någon dag. Sen kom sms om tisdag på ena och fick välja dag på andra så valde tisdag då också. Behöver jag säga att jag fortfarande står utan paket och har nu ingen aning om när de kommer. Står ”stoppat” när man spårar sändningsnumret…

Själv gillar jag inte hemleverans för sådant som inte läggs på lådan av någon firma som ändå är i området, typ PostNord. Eller är extremt stort och tungt. Typ en pall. För mellanstora saker tycker jag det är mycket enklare att hämta själv när man har tid. Hålla sig hemma och vänta på paket känns lika knäppt som att vänta på att ett program ska starta på TVn istället för att streama när man själv har tid. Varför ska något sådant få styra min tid? I värsta fall kör de en extra sväng för min skull med bilen, vilket känns väldigt onödigt med tanke på miljön.

GoForIt GoForIt skrev:
Tar en fråga till, när jag ändå är igång..

Numera får jag Amazon leveranser med både Postnord (10%) och Bring (90%).
Med Prime är det ju fri hemleverans, men hur fungerar det för er andra i praktiken?
Lägger de mindre paket i brevådan? Krav på kvittering?
Större paket?
Någon som skaffat paketbrevlåda?
Fungerar väldigt bra, 90% är postnord. De lämnar det på farstukvisten och så plingar det till i telefonen bara.

Så gjorde folk några klipp på Primedagarna?

Själv försöker jag inte stödja de stora drakarna

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snailman
Testat Prime en månad nyss, skillnaden är att allt kommit med Postnord och att före Prime så brukade Amazon vänta några dagar innan de skickade iväg partiet, första paketet med Prime gick iväg samma dag typ men fördröjda av Postnord först en dag och sedan skulle det komma och lastades i bilen men de sket i att köra ut det till mig, så det lastades på igen nästa dag och las utanför dörren, utan att de ringde på, fick sms nästan direkt att de levererat. Efter att ha väntat på det en dag utan resultat så hade hemleverans helt tappat sin charm så styrde om alla beställningar med Prime efter den till paketutlämning ställe... Så min sammanlagda bedömning var att Prime var inget jag ville betala extra för, tror jag fick ett till hemlevererat, men det hittade jag utanför dörren, men denna gång dröjde sms:et minst en timme efter de placerat det vid dörren. Då jag oftast är hemma jämt så vill jag inte att paketet ska ligga obevakat utanför dörren helt i onödan några längre stunder.

Så jag anser hemkörning sämre än att hämta hos ombud, så skulle aldrig betala extra för något man upplever som sämre. Gissar att Postnord får mer betalt om det är Prime än annars så där gjorde ni bort er PostNord...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Testat Prime en månad nyss, skillnaden är att allt kommit med Postnord och att före Prime så brukade Amazon vänta några dagar innan de skickade iväg partiet, första paketet med Prime gick iväg samma dag typ men fördröjda av Postnord först en dag och sedan skulle det komma och lastades i bilen men de sket i att köra ut det till mig, så det lastades på igen nästa dag och las utanför dörren, utan att de ringde på, fick sms nästan direkt att de levererat. Efter att ha väntat på det en dag utan resultat så hade hemleverans helt tappat sin charm så styrde om alla beställningar med Prime efter den till paketutlämning ställe... Så min sammanlagda bedömning var att Prime var inget jag ville betala extra för, tror jag fick ett till hemlevererat, men det hittade jag utanför dörren, men denna gång dröjde sms:et minst en timme efter de placerat det vid dörren. Då jag oftast är hemma jämt så vill jag inte att paketet ska ligga obevakat utanför dörren helt i onödan några längre stunder.

Så jag anser hemkörning sämre än att hämta hos ombud, så skulle aldrig betala extra för något man upplever som sämre. Gissar att Postnord får mer betalt om det är Prime än annars så där gjorde ni bort er PostNord...
Fick tidigare det mesta med UPS, men sista tiden och allt från Primedagarna kom med Bring.
Väljer allt som oftast utlämningsställe på vägen hem från jobbet om inte kvittenslös avlämning hemma är det alternativ.

boschkenta
Kör Prime och det funkar (numera) galant med hemleverans. Postnord eller HK-express kör här (egentligen Bring men de verkar lämna över alla sina hemleveranser till HK-express). Små paket hamnar i brevlådan och stora hamnar utanför dörren eller under balkongen om det är dåligt väder.. de har bra koll i mitt område. Aldrig något att signera numera heller. Om det råkar bli UPS dock... då går allt åt helvete direkt. :)

Jobbar hemifrån så för mig är hemleverans självklart... annars hade jag väl övervägt ombud om det var på hemvägen osv. Då är kanske Prime inte är lika självklart/värt.

• Gilla
Limpdjuret och 1 till
  • Laddar…
Bor lite avlägset med bra grannar. Perfekt med Prime, allt som oftast är det Postnord och har oftast fått grejerna inom 2 dagar. Skönt att slippa och ränna på stan för att hämta ett paket.

engs
Elektrisk spikpistol i blå och svart design, märkt Rapid EN330, med text om funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gör nog ont att raka sig med denna, blir väl mer lite 80-tals punkare över ansiktet då gissar jag...
220V var det längesen man såg någon specade som matning också.

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Snailman
Snailman Snailman skrev:

Har nu avslutat Prime och innan jag testade Prime så tog det typ 3 dagar innan de brydde sig om att packa paketen, men så är det inte längre, får för mig att de på nya kunder väntar ett antal dagar extra med att packa så man väljer att testa Prime, men nu nappade jag inte på att behålla det och då orkar de inte vänta extra tid med att packa längre?

Eller är det bara en obefogad konspirationsteori kanske?

Beställde den 30:e och kom idag, den 3:e i tre olika paket. Har ej längre Prime. Var PostNord.

Redigerat:
K
Sagt upp prime-skiten jag med. Gratis hemkörning, jo jag tackar… Men paketen kom hem efter två veckor från beställning. Till ombud går det på 3-4 dagar.

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
T
Snailman Snailman skrev:
Har nu avslutat Prime och innan jag testade Prime så tog det typ 3 dagar innan de brydde sig om att packa paketen, men så är det inte längre, får för mig att de på nya kunder väntar ett antal dagar extra med att packa så man väljer att testa Prime, men nu nappade jag inte på att behålla det och då orkar de inte vänta extra tid med att packa längre?

Eller är det bara en obefogad konspirationsteori kanske?

Beställde den 30:e och kom idag, den 3:e i tre olika paket. Har ej längre Prime. Var PostNord.
Lite konspiratoriskt är det nog, jag har handlat sen de slog upp portarna och tycket alltid de är snabba så länge det är Amazon som säljer. Råkade köpa av något brittiskt en gång, tog typ 3 veckor att få eländet och åkte på tull dessutom, kollar lite noggrannare numera :)

Cheesen
Dagens skratt... såg en underavdelning som jag aldrig kollat på förut... tydligen så har man Baddräkt, Elektrisk halsduk och V-ringad tröja när man spelar Curling..
E-handelssida med produktrekommendationer för curlingutrustning, inklusive kläder och en uppvärmd halsduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
C
Cheesen Cheesen skrev:
såg en underavdelning som jag aldrig kollat på förut...
Kategoriindelningen är överhuvudtaget ett skämt, förmodligen någon AI-robot som sköter denna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.