Bestälde du från samma säljare?

M MagicFingers skrev:
så jag beställer en resekontakt på Tradera
Klipp sladden och skruva dit en vanlig stickpropp för några tior så är problemet löst på ett permanent och fullgott sätt. Skulle aldrig "mickla" med adapter om jag nu inte planerade att i framtiden nyttja prylen i UK, vilket jag antar att du inte gör.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Klipp sladden och skruva dit en vanlig stickpropp för några tior så är problemet löst på ett permanent och fullgott sätt. Skulle aldrig "mickla" med adapter om jag nu inte planerade att i framtiden nyttja prylen i UK, vilket jag antar att du inte gör.
det är alltså en helsvetsad transformator med kontakt i plasten liksom inget att klippa på den...

denna är beställd: https://www.tradera.com/item/1606/407127193/stromadapter-reseadapter-uk-vit

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Bestälde du från samma säljare?
känner du till någon säljare som säljer motorolja, Router, cd-kort och Akvariebelysning så hojta...
.
nej men via Amazon... men det jag menar är att man får nog räkna med en del barnsjukdomar i början, ....

M MagicFingers skrev:
det är alltså en helsvetsad transformator med kontakt i plasten liksom inget att klippa på den...
denna är beställd: [länk]
Har du en bild på transformatorn?

M MagicFingers skrev:
känner du till någon säljare som säljer motorolja, Router, cd-kort och Akvariebelysning så hojta...
Biltema är nog bra nära. :D

M MagicFingers skrev:
Aha, det borde jag kanske ha förstått. :oops: Hur som helst är ju mitt förslag rätt oanvändbart i detta fall och då blir säkert en adapter bra!

J
Tule54 Tule54 skrev:
Fick också min första leverans idag. Fick mail från Amazon: Tyvärr kunde transportören inte slutföra din leverans och paketet hålls kvar för uthämtning. Vi ber om ursäkt för besväret. :thinking:
Så där gick det för mig också, paketet fanns att hämta på utlämningsstället men i mailet stod det samma som för dig, vad är det för konstiga grejer Amazon kör med?

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
C
M MagicFingers skrev:
Många av prylarna på Amazon är "Fraktas från och säljs av Amazon.".
Det kan också vara "Säljs av NNN och Fraktas från Amazon" eller "Fraktas från och säljs av NNN".

Detta påverkar hur prylarna levereras och huruvida t.ex. fri frakt-erbjudandet gäller för en specifik produkt.

M MagicFingers skrev:
.
nej men via Amazon... men det jag menar är att man får nog räkna med en del barnsjukdomar i början, ....
då måste du förstå att allt inte kommer i samma låda

C
M maria01 skrev:
då måste du förstå att allt inte kommer i samma låda
Men det måste bli j-kligt dyrt för Amazon när man har fri frakt och det splittas i 2-3 paket.

C cpalm skrev:
Men det måste bli j-kligt dyrt för Amazon när man har fri frakt och det splittas i 2-3 paket.
läste du länken jag la upp?

Fraktkostnaden är piss i sjön för dom tror att många svenskar har svårt att förstå hur stora amazon är sen är det inte amazon själva som står för frakten det gör ju säljaren det har dom redan räknat in i priset på varan

Redigerat:
C
M maria01 skrev:
läste du länken jag la upp?
Fraktkostnaden är piss i sjön för dom tror att många svenskar har svårt att förstå hur stora amazon är sen är det inte amazon själva som står för frakten det gör ju säljaren det har dom redan räknat in i priset på varan
Jo, jag läste länken, men om man köper prylar för 300 spänn, får fri frakt och de skickar två paket till dörren med UPS från Storbritannien resp. Spanien i två separata utkörningar, har jag mycket svårt att se hur det blir särskilt mycket över när UPS fått sitt.

Nog för att Amazon med sin storlek säkert har en bra deal med UPS, men en sådan leverans kan inte gå ihop sig ekonomiskt för åtminstone någon av parterna.

Om dom inte gjorde det skulle dom ju aldrig göra det man blir inte världens rikaste på att gå back

C
M maria01 skrev:
Om dom inte gjorde det skulle dom ju aldrig göra det man blir inte världens rikaste på att gå back
Säger så klart inte att de går back på varenda affär. Men denna affär är uppenbart att någon går back på.

Man kan ju inte annat än att notera att de än så länge är väldigt långt ifrån sitt koncept i USA, där allt skeppas via ett lokalt lager och utkörningen sker med hjälp av gigg-arbetare enligt lägsta-bud-principen.
Min spaning är att de inte gör en särskilt bra affär i Sverige just nu, innan de fått till samma koncept här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.