252 872 läst ·
1 776 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Klipp sladden och skruva dit en vanlig stickpropp för några tior så är problemet löst på ett permanent och fullgott sätt. Skulle aldrig "mickla" med adapter om jag nu inte planerade att i framtiden nyttja prylen i UK, vilket jag antar att du inte gör.M MagicFingers skrev:
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
det är alltså en helsvetsad transformator med kontakt i plasten liksom inget att klippa på den...Alfredo skrev:
denna är beställd: https://www.tradera.com/item/1606/407127193/stromadapter-reseadapter-uk-vit
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
Så där gick det för mig också, paketet fanns att hämta på utlämningsstället men i mailet stod det samma som för dig, vad är det för konstiga grejer Amazon kör med?Tule54 skrev:
Många av prylarna på Amazon är "Fraktas från och säljs av Amazon.".M MagicFingers skrev:
Det kan också vara "Säljs av NNN och Fraktas från Amazon" eller "Fraktas från och säljs av NNN".
Detta påverkar hur prylarna levereras och huruvida t.ex. fri frakt-erbjudandet gäller för en specifik produkt.
läste du länken jag la upp?C cpalm skrev:
Fraktkostnaden är piss i sjön för dom tror att många svenskar har svårt att förstå hur stora amazon är sen är det inte amazon själva som står för frakten det gör ju säljaren det har dom redan räknat in i priset på varan
Redigerat:
Jo, jag läste länken, men om man köper prylar för 300 spänn, får fri frakt och de skickar två paket till dörren med UPS från Storbritannien resp. Spanien i två separata utkörningar, har jag mycket svårt att se hur det blir särskilt mycket över när UPS fått sitt.M maria01 skrev:
Nog för att Amazon med sin storlek säkert har en bra deal med UPS, men en sådan leverans kan inte gå ihop sig ekonomiskt för åtminstone någon av parterna.
Säger så klart inte att de går back på varenda affär. Men denna affär är uppenbart att någon går back på.M maria01 skrev:
Man kan ju inte annat än att notera att de än så länge är väldigt långt ifrån sitt koncept i USA, där allt skeppas via ett lokalt lager och utkörningen sker med hjälp av gigg-arbetare enligt lägsta-bud-principen.
Min spaning är att de inte gör en särskilt bra affär i Sverige just nu, innan de fått till samma koncept här.