1 701 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Älvsbyhus Slutbesiktning
Hej det var småfel i huset typ saknade lister , ej fungerande xtra tv-uttag (rör ej fastsatta i väggen)
Spruckna vindskivor +övriga små irriterande fel. Ja som sagt lite smått och gott.
såna detaljer som Ä-hus egen besiktningman hittade och som ska åtgärdas.
Ett råd gå igenom hela huset och leta alla småfel ni kan hitta till slutbesiktningen , annars får man beställa en särskild besiktning som man kan få betala 2000 kr för.
(fel som man hittar efter den ordinarie bes).
Människan vi har som byggledare i Älvsbyn är helt omöjlig att ha att göra med . Ingen servicemind för5 öre .
Ok jag blir väl ganska förbannad på dumt folk och låter dom åxå veta det
. Numera sköter min fru kontakten med Ä-hus. ;D
Spruckna vindskivor +övriga små irriterande fel. Ja som sagt lite smått och gott.
såna detaljer som Ä-hus egen besiktningman hittade och som ska åtgärdas.
Ett råd gå igenom hela huset och leta alla småfel ni kan hitta till slutbesiktningen , annars får man beställa en särskild besiktning som man kan få betala 2000 kr för.
(fel som man hittar efter den ordinarie bes).
Människan vi har som byggledare i Älvsbyn är helt omöjlig att ha att göra med . Ingen servicemind för5 öre .
Ok jag blir väl ganska förbannad på dumt folk och låter dom åxå veta det
Hej!
Ville bara tipsa er som bygger ett Oden eller funderar på det. Vi ska snart flytta in i ett (på fredag!). Vi har satt igen dörren från ena sovrummet in till vardagsrummet och istället gjort en liten hall i andra sovrummet med ingång till båda små sovrummen från kökshållet så att säga. Blev kanon! Tog lite utrymme från det ena sovrummet, men det blev genast lättare att möblera i vardagsrummet.
Mvh Hellis
Ville bara tipsa er som bygger ett Oden eller funderar på det. Vi ska snart flytta in i ett (på fredag!). Vi har satt igen dörren från ena sovrummet in till vardagsrummet och istället gjort en liten hall i andra sovrummet med ingång till båda små sovrummen från kökshållet så att säga. Blev kanon! Tog lite utrymme från det ena sovrummet, men det blev genast lättare att möblera i vardagsrummet.
Mvh Hellis
Har själv byggt ett ä-hus för nio år sedan! vi väntar fortfarande på att det skall åtgärdas vissa saker på vårat hus. Så tre mån är ju ingen tid hoppas att du har tåla mod. Kolla alla våtrumen ovan för dörrarna där spricker nästan alltid tapeterna, fönster fel just tröga att stänga.
Om inte felen är åtgärdade efter två månader från slutbesikningsdatumet (står i avtalet) kan ni meddela Älvsbyhus att ni tar in externa hantverkare som ordnar felen och som sedan fakturerar Älvsbyhus, eftersom det är dom som ska stå för notan. Älvsbyhus kan även bli skyldiga att betala skadestånd till er för extra kostnader som ni tvingats lägga ut på grund av att felen inte åtgärdats inom avtalad tid.
Så gjorde vi, och jag kan säga att det inte dröjde mer än en vecka förrän alla fel var åtgärdade av Älvsbyhus.
Jag tycker personligen att det är för j-ligt att man måste agera som en skitstövel själv för att få saker och ting gjorda. Men hårt mot hårt verkar vara det enda som fungerar.
Ja, vi har också slutbesiktning den 15 nov. och det blir en del att klaga på. Ärligt talat så skulle jag inte rekommendera någon att köpa ett Älvsbyhus. När snickarna, t.ex., lämnade huset såg det ut som en svinstia, köksluckor var repiga, snusdosor, tidningar och annat skräp (totalt en hel sopsäck) låg och skräpade etc.
INGEN på företaget har heller varit vänliga och tillmötesgående utan genomgående vrånga och ovilliga.
Nej, lägg på några hundra tusen och köp av annan tillverkare.
Den som vill ha bilder på eländet kan höra av sig till mig här på sajten via direktmeddelande. Avskräcker garanterat från köp.
PS! Dela gärna med Er av era (goda?) erfarenheter... ;-)
INGEN på företaget har heller varit vänliga och tillmötesgående utan genomgående vrånga och ovilliga.
Nej, lägg på några hundra tusen och köp av annan tillverkare.
Den som vill ha bilder på eländet kan höra av sig till mig här på sajten via direktmeddelande. Avskräcker garanterat från köp.
PS! Dela gärna med Er av era (goda?) erfarenheter... ;-)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden