39 949 läst ·
31 svar
40k läst
31 svar
Älvsbyhus fuskbygger
vi hade läst om älvsbyhus tidigare, men vi tänkde okej det är väl dåliga hantverkare som utfört jobbet tidigare på dessa som klagat.så vi ville endast ha svenska hantverkare och det fick vi blev tyvärr mycket dåligt resultat spikar rakt genom plasten efter ha tittat närmare så är det 15 hål i takplasten. i grunden är det redan mögel huset är bara 3 mån gammalt. även om älvsbyhus är billigare så måste dom ju följa garanti reglerna men här gör man inte det min fråga är hur får man lov bygga om man struntar i kunderna på detta vis. våran dröm är helt förstörd fasaden har sprickor min man kan inte ens måla huset när han är ledig från jobbet för dom har fårtfarande inte åtgärdat något.
Mycket trist situation som uppkommit.
Gällande fuktskadan som uppkommit i badrumet efter läckan, har ni tagit det med försäkringsbolaget? De kanske också kan ge rådgivning hur ni ska lösa problemet.
Gällande misstänkt mögel i krypgrunden, det känns inte rimligt att det uppstått på så kort tid. Om det verkligen är mögel måste det nästan ha funnits på virket från början. För att med säkerhet fastställa om det verkligen är mögel eller någon annat mikrobiell skada kan man ta ett prov och skicka till Eurofins Pegasuslabs.
Med facit på hand tycker jag det är väldigt märkligt att er besiktningsman inte dök upp och att ni inte då avvaktade för att reda ut situationen. Då hade ni troligen inte suttit i den här situationen.
Gällande fuktskadan som uppkommit i badrumet efter läckan, har ni tagit det med försäkringsbolaget? De kanske också kan ge rådgivning hur ni ska lösa problemet.
Gällande misstänkt mögel i krypgrunden, det känns inte rimligt att det uppstått på så kort tid. Om det verkligen är mögel måste det nästan ha funnits på virket från början. För att med säkerhet fastställa om det verkligen är mögel eller någon annat mikrobiell skada kan man ta ett prov och skicka till Eurofins Pegasuslabs.
Med facit på hand tycker jag det är väldigt märkligt att er besiktningsman inte dök upp och att ni inte då avvaktade för att reda ut situationen. Då hade ni troligen inte suttit i den här situationen.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Älvsbyhus - Avfuktare i krypgrund
Grund & Markarbeten -
Hyra ställning Älvsbyhus, kostnad?
Fasad -
Älvsbyhus Linnéa otätt mellan fönster och fasad?
Hustillverkare -
Måla Älvsbyhus ljusgrått med touch av blå, vilken färg ska ag välja..?
Fasad -
Badrum Älvsbyhus 1967. Ångspärr eller broms?? Regelavstånd?
Badrum