Väggarna vid dörrposten är av lättbetong och har satt upp sauna satu-isolering. Det jag funderar på är om jag borde sätta aluminiumtejp i skarven runt dörrposten mellan isoleringen och lättbetongen? Det blir ju lufthål här och där i skarven och jag undrar om det kan flöda in fuktigt luft därimellan och fastna, om jag inte tätar med tejpen. Eller kan jag ha kvar skarven? I slutändan kommer det sitta ett foder över skarven när bastudörren kommer upp. Bifogar en bild också med exempel på hur tejpen skulle sättas upp.

• Lättbetongvägg vid dörrpost med sauna satu-isolering och aluminiumtejp över skarven för tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H HemfixarenHulken skrev:
Väggarna vid dörrposten är av lättbetong och har satt upp sauna satu-isolering. Det jag funderar på är om jag borde sätta aluminiumtejp i skarven runt dörrposten mellan isoleringen och lättbetongen? Det blir ju lufthål här och där i skarven och jag undrar om det kan flöda in fuktigt luft därimellan och fastna, om jag inte tätar med tejpen. Eller kan jag ha kvar skarven? I slutändan kommer det sitta ett foder över skarven när bastudörren kommer upp. Bifogar en bild också med exempel på hur tejpen skulle sättas upp.
Uppdatering: pratade med tillverkaren och är glipan bara några millimeter är tejp ok. Är den ca 5 mm eller mer kan man lägga lite fogskum och sen tejpa. Hoppas nån mer får nytta av svaret 🙂

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.