Väggarna vid dörrposten är av lättbetong och har satt upp sauna satu-isolering. Det jag funderar på är om jag borde sätta aluminiumtejp i skarven runt dörrposten mellan isoleringen och lättbetongen? Det blir ju lufthål här och där i skarven och jag undrar om det kan flöda in fuktigt luft därimellan och fastna, om jag inte tätar med tejpen. Eller kan jag ha kvar skarven? I slutändan kommer det sitta ett foder över skarven när bastudörren kommer upp. Bifogar en bild också med exempel på hur tejpen skulle sättas upp.
Produkter som diskuteras: "aluminiumtejp"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Uppdatering: pratade med tillverkaren och är glipan bara några millimeter är tejp ok. Är den ca 5 mm eller mer kan man lägga lite fogskum och sen tejpa. Hoppas nån mer får nytta av svaret 🙂H HemfixarenHulken skrev:Väggarna vid dörrposten är av lättbetong och har satt upp sauna satu-isolering. Det jag funderar på är om jag borde sätta aluminiumtejp i skarven runt dörrposten mellan isoleringen och lättbetongen? Det blir ju lufthål här och där i skarven och jag undrar om det kan flöda in fuktigt luft därimellan och fastna, om jag inte tätar med tejpen. Eller kan jag ha kvar skarven? I slutändan kommer det sitta ett foder över skarven när bastudörren kommer upp. Bifogar en bild också med exempel på hur tejpen skulle sättas upp.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Akustikpanel runt inbyggd kamin
Byggmaterial & Byggteknik -
Stora bitar som saknas i innervägg runt öppning för dörrpost
Byggmaterial & Byggteknik -
Aluminiumfolie runt isoleringen?
Isolering -
Klä in runt kamin med fibergipsskiva samt mineralull med aluminiumfolie?
Ved, Pellets, Flis -
skippa lister runt dörrpost/uppsågat hål, spackla rakt?
Byggmaterial & Byggteknik