2 238 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Alu/plåtprofil till fönster Lprofil
Letar efter Alu eller stålprofiler som ser ut som ett L med sidorna 3x4cm eller något åt det hållet. Sett flertal hus med tegel/puts som har det mellan fönsterkarm och vägg för att dölja hålet som blir mellan karmen och väggen. Varit på en del ställen och frågat men ingen verkar veta av vad jag letar efter eller ha det i sortimentet. Kanske kan gå till fönstertillverkare men dom är väl oftast bara intresserade av att sälja helhetslösningar.
Plåtslagare känns för dyrt? men bara en känsla jag har.
En bekant säger att han sett dessa i någon butik förut men kommer inte ihåg vilken butik det var.
Någon här som vet vad jag är ute efter, kanske har ett namn på det eller vet vilka firmor som kan tänkas ha dessa i sortiment? Typ K-rauta/byggmax/Beijer eller liknande firmor?
Det är alltså ett typ av "foder" som ramar in fönsterkarmen jag letar efter. Kan försöka ta en bild på något hus som har detta om ni inte förstår vad jag letar efter
Plåtslagare känns för dyrt? men bara en känsla jag har.
En bekant säger att han sett dessa i någon butik förut men kommer inte ihåg vilken butik det var.
Någon här som vet vad jag är ute efter, kanske har ett namn på det eller vet vilka firmor som kan tänkas ha dessa i sortiment? Typ K-rauta/byggmax/Beijer eller liknande firmor?
Det är alltså ett typ av "foder" som ramar in fönsterkarmen jag letar efter. Kan försöka ta en bild på något hus som har detta om ni inte förstår vad jag letar efter
Tror jag fattar vad det är för slags plåtar du är ute efter...
Köpte faktiskt mina hos "plåtis" och det var inte så farligt dyrt.
Tror jag gav 1500:- för plåtar till alla fönster på vårt hus och det gick totalt 18 eller 20 i olika längder.
Då fick jag välja kulör och nyans med...
//Daniel
Köpte faktiskt mina hos "plåtis" och det var inte så farligt dyrt.
Tror jag gav 1500:- för plåtar till alla fönster på vårt hus och det gick totalt 18 eller 20 i olika längder.
Då fick jag välja kulör och nyans med...
//Daniel
hoppsan, jag som trodde det lutade åt några hundra / löpmeter. Man har nog gått på för många skräckhistorier på olika forum och dyl 
Ska ta mig till någon plåtfirma till veckan och höra. Hoppas att det är i närheten av det priset du fått
Ska ta mig till någon plåtfirma till veckan och höra. Hoppas att det är i närheten av det priset du fått
Klicka här för att svara