Som sagt badrum svider.............

jag håller med v-g i att halvlösningar är inga bra lösningar, därmed inte sagt att man ska köpa kranar i renaste guld bara för att man gillar det.

i mitt eget fall så har jag valt precis dom prylar jag velat ha vilket innebär bla. hansgrohes inbyggnadssystem för dusch (ibox) takdusch, snickarbyggs inredning, designhandfat, tivoliaudioradio, glaskakel och givetvis ..........en unidrainränna.
innan jag ens har betalt hantverkarna så är det här badrummet på 2,6x3,6m uppe i över 70k, men det håller hela linan ut, det har inga "svaga" punkter.
Dock förstår jag till fullo att inte alla kan göra så om man nu tex är just student, men i det fallet så hade jag nog antingen gjort en ren snikrenovering eller väntat.

ett tips vad gäller handukstork är att dra upp värmeslingan (om man nu ska ha en sådan) på väggen och hänga handdukarna där, fungerar förbluffande bra!!

och som flera tidigare sagt.........det kostar på att veta vad som finns att köpa.

dessutom.......Det fina med unidrainen är att man slipper stå på brunnen när man duschar och att man kan lägga enkelfall (stora plattor+ bra avrinning) så där finns praktiska aspekter oxå!

fiaelia: Kan skicka bilder på unidrainen om du vill.

v-g: jag pratade om just plastbrunnar, inte plastbrunn i kombination med snygg rostfri överdel. En enkel plastbrunn med plastgaller kostar ca 250 kr och uppåt.
Till klädvårdsrummet i mitt nybygge valde jag plastbrunn med snygg rostfri klinkerpaket, allt av jafo. Brunn 172 kr och rostfria klinkerpaketet med 1 mm plåt 320 kr. Sådana får jag då bara 6,5 st till priset av en purusränna.

fn76:Fast då är det ju en orättvis jämförelse ;) Tro mig jag har kollat på ALLA alternativ och till slut var det bara att kontakta unidrain för att få reda på en åf i närheten.

Aldrig i livet att jag skulle sätta en enbart plastbrun i kaklat rum det skulle se epa ut.

pappskallen:Blandare i renaste guld säg inte att det finns :D Men iaf måste man ju ha 9000 serien från FMM sätter aldrig in skitgrejjer eller rustablandare oavsett om de så skulle kosta 10 kronor. Takdusch kunde vi ju iofs klara oss utan men det är nog det enda då. Tyvärr var det ett krav från chefen så egentligen var det inte möjligt att välja bort.

Fast i mitt fall är unidrain en mindre kostnad. Kör två badrum på samma gång och kostnaden är nog inte under 100' i nuläget. Allt jobb har jag gjort själv än sålänge. Blev ett hörn för min del, kostnaden var: 3143:- Klart överkomligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.