1 381 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Alternativ till spackling+slipning
I andra länder tillexempel USA och Storbritannien är det populärt att spackla ett ytskikt som inte kräver någon slipning eller målning.
Det är ett pulver av gips, kalk och säkert tillsatser som blandas med vatten. Märke på detta kan vara t.ex. Imperial Diamond Veneer, gauging plaster, Thistle multifinish, BMI Acrylic 550 Smooth Finish.
Har vi motsvarande i Sverige? Ett alternativ jag hittat som nog fungerar på samma sätt är mikrocement.
Det är ett pulver av gips, kalk och säkert tillsatser som blandas med vatten. Märke på detta kan vara t.ex. Imperial Diamond Veneer, gauging plaster, Thistle multifinish, BMI Acrylic 550 Smooth Finish.
Har vi motsvarande i Sverige? Ett alternativ jag hittat som nog fungerar på samma sätt är mikrocement.
Inte så säker att gipsputs är samma. Finjas gipsputs produktdatablad säger att det ska målas eller tapetseras efteråt. Jag är ute efter en hård, glatt yta. Rent gipsputs ger en porös och svag yta.
Kanske kan man blanda i kalkbruk i gipsputs. Det verkar som "Imperial Diamond Veneer" består av gipsputs med kalk och marmor-pulver.
Kanske kan man blanda i kalkbruk i gipsputs. Det verkar som "Imperial Diamond Veneer" består av gipsputs med kalk och marmor-pulver.
Redigerat:
Klicka här för att svara