23 484 läst ·
75 svar
23k läst
75 svar
Alternativ till Handelsbankens nya "baserbjudande"
Nä jag bryr mig inte heller...har ju andra kort som är bättre ger mig poäng och kort utan massa fjantiga valutaväxlingspåslag.TomasJor skrev:
Men principen. Varför ska vi behöva betala lika mycket som de som väljer ha dessa korten?
Är lite snedriven konkurrens.
Alla banker har mer eller mindre avgifter. Men vet någon hur Swedbank är?
Dem har ju 15kr avgift för samma tjänster som Handelsbanken nu tar 25kr. Kräver dom att man ska vara kortkund hos dem?
Blir ju annars billigare plus att jag gillar mer deras internetbank och även kontoret har bättre öppetider
Visst var det också betalning och swish som börjar kosta hos Handelsbanken?
Går det välja bort det, ha kvar inloggning till gemensamt konto gratis?
Hela vår familj har Handels.
Vet inte om de andra är så sugna på att byta som jag är. Är snål (handlar ju om 120kr år) men samtidigt tycker jag mer om Swedbaks nätbank. Så varför betala mer för sämre och vore bra visa Handels också var skåpet ska stå när dom helt plötsligt införde det här.
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Du får naturligtvis välja den bank som passar dig bäst. Här i mitten av sverige har vi varit förskonade från nedläggningar länge men nu har det decimerats rejält och storbankernas roll känns helt passe. Har Forex bank i Birsta och dit är man titt som tätt men har ingen aning om hur de är.....kisumisu skrev:
Nä jag bryr mig inte heller...har ju andra kort som är bättre ger mig poäng och kort utan massa fjantiga valutaväxlingspåslag.
Men principen. Varför ska vi behöva betala lika mycket som de som väljer ha dessa korten?
Är lite snedriven konkurrens.
Alla banker har mer eller mindre avgifter. Men vet någon hur Swedbank är?
Dem har ju 15kr avgift för samma tjänster som Handelsbanken nu tar 25kr. Kräver dom att man ska vara kortkund hos dem?
Blir ju annars billigare plus att jag gillar mer deras internetbank och även kontoret har bättre öppetider
Visst var det också betalning och swish som börjar kosta hos Handelsbanken?
Går det välja bort det, ha kvar inloggning till gemensamt konto?
Hela vår familj har Handels.
Vet inte om de andra är så sugna på att byta som jag är. Är snål (handlar ju om 120kr år) men samtidigt tycker jag mer om Swedbaks nätbank. Så varför betala mer för sämre och vore bra visa Handels också var skåpet ska stå.
Visst är det så.S Stefan1972 skrev:
Men det blir komplicerat när man har gemensamma konton.
Min fru är inte sådan som jag och jag fick med många om o men henne byta bank till Handels när vi köpte huset.
Lång historia kort. Jag hade Swedbank min fru Nordea. Jag bytte till Nordea vilken försämring. Dem nekade oss huslån och förstörde nästan hela vår husaffär.
Jag hade en bil utan lån och hus utan lån. Ändå börjar mupparna säga att vi ej kan äga 2hus samtidigt (köpare fanns redan). Bilen skulle säljas o bla bla bla....
Handels sade att bilen och andra huset är ju bara en tillgång och säkerhet. Inga problem köpa andra huset...
Vi har nu kommit fram till att det som hänt beror på att vi ha gemensamt konto. Avgiften som gäller mig som är kortlös har dragits från vårt gemensamma konto och inte från mitt eget privata konto. Sen har jag förstått att jag måste ansöka om kort även om det ingår en typ av kort.S Stefan1972 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 866 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 866 inlägg
Förlåt då om jag förkortade. Ska kanske vara HB vilket på min ort är förkortningen till en tidningMultiMan skrev:
Eller SHB....som dem själv skriver. Vilket jag blandar ibland med SEB när dom är så nära
Vad märkligt!B BHHjk skrev:
Samma sak har nu hänt oss!
Dom borde väl ta det från mitt konto har ju lönekonto där
Vilken bank alltså
Min fru har tom deras dyrare kort.
Det gemensamma kontot gäller ju bara huset och utgifter gällande huset.
Verkar som banken nu gjort allt för att jävlas med oss som vill vara gemensamma kontoägare oavsett var vi har våran lön!!
Vad smart
Men kanske en bra förhandlingsämne till frun också byta bank
Redigerat:
Hej Jag har haft HB konto i minst 12 år. Jag betalar för Alltkonto kort, men banken har dragit den här månaden, pengar p.g.a. Baserbjudandet också.B BHHjk skrev:
... är det kredit på kortet? Jag har också deras Alltkontokort men ser inte att man dragit något extra. Om det är beror på att kortet är ett kreditkort är det bättre att använda något annat kort för kreditinköp.Handelsbank Kund skrev:
Har du konto ihop med någon annan?Handelsbank Kund skrev:
Det sura är att dem drar från gemensamma kontot. Vi har separata konton men ett gemensamt huskonto. Frugan har kort från hb. Ändå dras det baserbjudande från gemensamma.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Har själv handelsbanken och det är skillnad på olika. Baserbjudandet är kontot i sig med möjlighet att betala räkningar väl? De kort man har betalas väl en gång per år. Ingår inga kort automatiskt i baserbjudandet.