23 482 läst ·
75 svar
23k läst
75 svar
Alternativ till Handelsbankens nya "baserbjudande"
Angående bankers "avgifter". Tror det var bloggen Cornucopia? som räknade ut att finansektorn tar var sjunde krona som omsätts i landet. För varje 100 lapp som används tar finanssektorn 7 kronor. Av de här 7 kronorna är hälften vinst. Lönsamheten i finanssektorn är extrem.
Då bör man tänka på att skyffla pengar inte ger mat på bordet, finanssektorn fungerar mer som parasiter. De nallar på pengar som de säger sig sköta.
De fyra storbankerna i Sverige har nästan lika stor vinst som alla andra börsbolag tillsammans.
Då bör man tänka på att skyffla pengar inte ger mat på bordet, finanssektorn fungerar mer som parasiter. De nallar på pengar som de säger sig sköta.
De fyra storbankerna i Sverige har nästan lika stor vinst som alla andra börsbolag tillsammans.
Fick just info om att det ska börja dras 25kr i månaden. Och då sa jag upp kontot för två månader sen. Fick skriva till dem igen för att få dem att förstå så nu är allt avslutat.kisumisu skrev:
Någon som vet när det börjar dras?
Här har inget dragits än.
En annan sak som jag inte riktigt förstod. Baserbjudande kostar 300kr...att ha Maestro kort kostar 300kr. Kommer vi alla som inte haft kort få nu kort från Maestro?
Tänkte att det är väl lika bra ta ett kort om det ändå kostar lika mycket per år?
Var sjunde krona är 14%, inte 7%. Sedan kan man ju hävda att möjliggöra transaktioner är ganska viktigt. Jag vill iaf kunna föra över pengar, ta lån och betala med kort...G gosh skrev:Angående bankers "avgifter". Tror det var bloggen Cornucopia? som räknade ut att finansektorn tar var sjunde krona som omsätts i landet. För varje 100 lapp som används tar finanssektorn 7 kronor. Av de här 7 kronorna är hälften vinst. Lönsamheten i finanssektorn är extrem.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
korten har väl ingen betydelse? Det är bara barn och studenter upp till en viss ålder som ha det gratis. Bortsett från barn som vill ha mastercard då.
Det står så här på HBs hemsida angående baserbjudande-avgiften:"Har du Bankkort Mastercard, Allkort eller Platinum betalar du inte för baserbjudandet. Du betalar istället kortets årsavgift.". Frugan som har kort och betalar årsavgift har ändå fått betala för baserbjudandet också.
Kontakta SHB för det verkar ju blivit fel. Mitt kort blev makulerat då jag valt det (kommer inte ihåg om det var ett aktivt val eller inte) och således fick jag avgift.B BHHjk skrev:
En god anledning således att på något vis se till att banksektorn är representerad i sin aktieportfölj.G gosh skrev:Angående bankers "avgifter". Tror det var bloggen Cornucopia? som räknade ut att finansektorn tar var sjunde krona som omsätts i landet. För varje 100 lapp som används tar finanssektorn 7 kronor. Av de här 7 kronorna är hälften vinst. Lönsamheten i finanssektorn är extrem.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
jo men utgår inte kortets årsavgift sen då? Som jag fattat det så ingår allt i dessa 25kr, även kortet? Årsavgiften kanske har varit i efterskott tidigare och nu är det månadsavgift i förskott.B BHHjk skrev: