Byggahus.se
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Lite skillnad på fysiska varor och digitala tjänster.
Så digitala tjänster ska automatiskt vara kostnadsfria? Det kostar inget att tillhandahålla alls?
 
  • Gilla
Tombrittberg och 1 till
  • Laddar…
F
C civilingenjören skrev:
Ja, det står att baserbjudande är gratis för kund med Bankkort Mastercard, Allkort och/eller Platinum. De har dock årsavgifterna 300 kronor, 360 kronor respektive 2 400 kronor.

Jag har OKQ8 VISA, Santander CONSUMER BANK Mitt kort MasterCard och Circle K MasterCard. De har årsavgifterna 0 kronor, 0 kronor (erbjuds inte längre) respektive 0 kronor. Finns fler kreditkort utan avgift, så det är ingenting man ska betala för.
Måste vara en förhandlingsfråga. Som helkund betalar jag inte för något hos Handelsbanken.
 
S Stefan1972 skrev:
Så digitala tjänster ska automatiskt vara kostnadsfria? Det kostar inget att tillhandahålla alls?
De tjänar pengar på att jag har mina pengar hos dem.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
aldrig är nån som klagar över att lösgodiset kostar 100kr kilot varje fredagkväll,
Köper man lösgodis för 100 kronor kilot är man nog för dum för att klaga. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Söker också alternativ till Handelsbanken, kostnadsfritt. Kollade Länsförsäkringar då jag har försäkringar där men där finns inget utan kostnad.
Om du har försäkringar och vill bli helkund som dem så skall de inte kosta med någon tjänst. Har du ringt in till dem? Nu kollade jag bara jönköping utanför mitt område och de erbjuder kostnadsfritt och då heter det förmånskund. Hos mig heter det guldkund.
Du ska inte betala för någon sådan tjänst då de tjänar på dina lån.

S Stefan1972 skrev:
Jag har full förståelse för att man reagerar när nya avgifter kommer, det gör jag också. Jag har också förståelse för att affärsdrivande företag vill krama ur kunderna så mycket pengar som möjligt och när det gäller såna här saker så är det nog svårt att driva den service man gör om allt ska vara gratis. Sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Men det lustiga är att det aldrig är nån som klagar över att lösgodiset kostar 100kr kilot varje fredagkväll, Att cigaretter kostar det de gör, att favoritwhiskyn plötsligt är 50kr dyrare, att man lägger 50k extra för att få komfortpaket med bluetooth i bilen. osv osv
varför inget gnäll på sånt?
Nu är det ju faktiskt som så att banken tjänar på att du har pengar hos dem eller lån. Varför ska de krama ur dig mer pengar för något hittepå?
De lånar ut dina pengar och tjänar x antal % på det. Räntan tjänar de multum på sina kunder.

Precis som med godis, cigaretter, sprit och extrapaket på bilen så kan du välja att ha det eller inte.
Bilar kan du dessutom förhandla bort många tusenlappar pga konkurrens.
Om man inte kan förhandla bort löjliga avgifter så är det troligtvis för att banken anser dig som en dålig kund.
 
F
S Stefan1972 skrev:
Jag har full förståelse för att man reagerar när nya avgifter kommer, det gör jag också. Jag har också förståelse för att affärsdrivande företag vill krama ur kunderna så mycket pengar som möjligt och när det gäller såna här saker så är det nog svårt att driva den service man gör om allt ska vara gratis. Sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Men det lustiga är att det aldrig är nån som klagar över att lösgodiset kostar 100kr kilot varje fredagkväll, Att cigaretter kostar det de gör, att favoritwhiskyn plötsligt är 50kr dyrare, att man lägger 50k extra för att få komfortpaket med bluetooth i bilen. osv osv
varför inget gnäll på sånt?
Det var nog det dummaste argument jag hört? Jämför du kostnaden för en vara med avgifter en bank lägger på på en vara eller tjänst dom redan tjänar pengar på? Vill du ha en realistisk jämförelse så skulle det vara en administrationsavgift, kassaavgift eller kvittokostnad på godisinköpet.
 
R Rkarlsson skrev:
Om du har försäkringar och vill bli helkund som dem så skall de inte kosta med någon tjänst. Har du ringt in till dem? Nu kollade jag bara jönköping utanför mitt område och de erbjuder kostnadsfritt och då heter det förmånskund. Hos mig heter det guldkund.
Du ska inte betala för någon sådan tjänst då de tjänar på dina lån.
Jag har husförsäkring men står bara att man får olika procent i rabatt om man har flera tjänster hos dem.
 
Tror det är mig dom vill åt:rolleyes:

Jag har flyttat allt utan transaktionskonto till andra företag.
 
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Jag har husförsäkring men står bara att man får olika procent i rabatt om man har flera tjänster hos dem.
Såhär står det på mitt kontor.
Som Guldkund får du:
  • Hela Bekväma vardagen, ditt paket för privatekonomi, utan kostnad.
    Ett bankkort ingår.
  • 20 % rabatt på dina privata försäkringar.
  • 20 % rabatt vid skriftlig värdering av din bostad via Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • Spännande och smarta erbjudanden.
    - Just nu: 20 % rabatt i vår webbshop
https://www.lansforsakringar.se/goinge-kristianstad/privat/om-oss/erbjudanden/

Du kan ändra till ditt kontor i en flik. Om det inte står något så ring dem på måndag. Jag kollade Gbg och jämtland med. De har kostnadsfria tjänster där också.
Du behöver troligtvis starta upp ett sparande på 500 riksdaler i ett isk. Det jag har i isk hos dem ligger på 23 % +
 
R Rkarlsson skrev:
Såhär står det på mitt kontor.
Som Guldkund får du:
  • Hela Bekväma vardagen, ditt paket för privatekonomi, utan kostnad.
    Ett bankkort ingår.
  • 20 % rabatt på dina privata försäkringar.
  • 20 % rabatt vid skriftlig värdering av din bostad via Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • Spännande och smarta erbjudanden.
    - Just nu: 20 % rabatt i vår webbshop
[länk]

Du kan ändra till ditt kontor i en flik. Om det inte står något så ring dem på måndag. Jag kollade Gbg och jämtland med. De har kostnadsfria tjänster där också.
Du behöver troligtvis starta upp ett sparande på 500 riksdaler i ett isk. Det jag har i isk hos dem ligger på 23 % +
Förmånskund 15% verkar vara det högsta i Östergötland. Står bara om procentrabatt, inget gratis.
 
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
De tjänar pengar på att jag har mina pengar hos dem.
Nix, minusränta nuförtiden
 
S Stadsbonden skrev:
Nix, minusränta nuförtiden
De lånar pengar av mig gratis och lånar ut till andra människor och företag med ränta. Så visst tjänar de pengar på mina pengar.
 
  • Gilla
Kortling och 1 till
  • Laddar…
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Förmånskund 15% verkar vara det högsta i Östergötland. Står bara om procentrabatt, inget gratis.
Ring de på måndag. Om de säger att de ska ha betalt så säg bara att de andra inte tar betalt =)
 
K
S Stadsbonden skrev:
Mja.

[länk]
Tänk om jag kunde ha hundra spänn men låna ut tusen till mina polare med ränta. Vilken grym affärsidé.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.