har för mig att det finns ett system där man istället lägger någon sorts reflekterande folie nere i bjälklagsfacken. Har för mig att det var här på forumet jag läste om det för minst ett år sedan. metoden dömdes ut av dem som vet mer än jag om golvvärme.
problemet verkar vara att man behöver stor kontaktyta mellan golvvärmeröret och golvet som skall bli varmt. Det räcker inte med strålningsvärme eller luft som överföringsmedel. Lusft isolerar ju väldigt bra om den inte rör på sig, och man får tydligen inte någon nämvärd luftcirkulation mellan röret och golvet.
varför vill du inte ha plåtar?