Onsalakorven andr.ljung skrev:
Ok, det är ju tight men ångspärren går ju trycka in lite, den är inte lika stel som t ex gips. Sitter där ingen gles alls utan är gipset skruvat rakt i takstolarna eller nått sånt?
det sitter rätt i takstolarna, och ska byta allt då det är byggt -71 däruppe, så mellan takstolarna kommer det sitta osb skiva mot isoleringen och därefter ångspärr sen gips, så inget kommer kunna röra sig alls, därav min tanke om att ha en kåpa infälld i osb skivan med en fläns som skruvas fast i skivan med tätning imellan för att täta ångspärren, sedan gips och fälla in en spot i detta
 
F Fritz_85 skrev:
det sitter rätt i takstolarna, och ska byta allt då det är byggt -71 däruppe, så mellan takstolarna kommer det sitta osb skiva mot isoleringen och därefter ångspärr sen gips, så inget kommer kunna röra sig alls, därav min tanke om att ha en kåpa infälld i osb skivan med en fläns som skruvas fast i skivan med tätning imellan för att täta ångspärren, sedan gips och fälla in en spot i detta
Ok, med den lösningen tycker jag din ide med en kattskål eller liknande låter helt ok. Men då blir nog lösningen inte godkänd med en spot som kräver box, men en som inte gör det är ju ok då också.
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Ok, med den lösningen tycker jag din ide med en kattskål eller liknande låter helt ok. Men då blir nog lösningen inte godkänd med en spot som kräver box, men en som inte gör det är ju ok då också.
min tanke är ju att använda mig av en led spot som är avsedd att användas utan box
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Bra! Hör har du 20st djupa plastskålar för 72:- Billigare boxar får man leta efter ;)

[länk]

Lycka till!
haha jag tittade på en plåtskål på Ikea för 13kr st och jag behöver bara 9, blir visserligen något dyrare men jag har inget överblivet material isåfall
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.