1 585 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Alternativ skyddsbox takspot
det sitter rätt i takstolarna, och ska byta allt då det är byggt -71 däruppe, så mellan takstolarna kommer det sitta osb skiva mot isoleringen och därefter ångspärr sen gips, så inget kommer kunna röra sig alls, därav min tanke om att ha en kåpa infälld i osb skivan med en fläns som skruvas fast i skivan med tätning imellan för att täta ångspärren, sedan gips och fälla in en spot i dettaandr.ljung skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Ok, med den lösningen tycker jag din ide med en kattskål eller liknande låter helt ok. Men då blir nog lösningen inte godkänd med en spot som kräver box, men en som inte gör det är ju ok då också.F Fritz_85 skrev:det sitter rätt i takstolarna, och ska byta allt då det är byggt -71 däruppe, så mellan takstolarna kommer det sitta osb skiva mot isoleringen och därefter ångspärr sen gips, så inget kommer kunna röra sig alls, därav min tanke om att ha en kåpa infälld i osb skivan med en fläns som skruvas fast i skivan med tätning imellan för att täta ångspärren, sedan gips och fälla in en spot i detta
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Bra! Hör har du 20st djupa plastskålar för 72:- Billigare boxar får man leta efterF Fritz_85 skrev:
https://www.dorita.se/valj-bland-17...MIpdyhoqjF8gIVgbWyCh1BOAYgEAQYEiABEgIka_D_BwE
Lycka till!
Klicka här för att svara