Första inlägget här!
Jag har haft en idé om hur man kan ”fuska” sig till mer space i källaren, vi har en källargång med granpanel spikad i taket som förr eller senare ska rivas, i samband med det är min tanke att man eventuellt skulle kunna höja taket mellan bjälkarna i bjälklaget så att det blir som högre fack däremellan..kanske bara är en tokig idé men det är kul att spåna!

Det är sånt de gör på amerikanska och brittiska renoveringsprogram men jag är lite fundersam över ljudisolering. Kanske det finns någon supertunn effektiv isolering som inte tar så mycket plats. Det brukar bli snyggt i alla fall i de program jag sett.

a.o.f a.o.f skrev:
Det är sånt de gör på amerikanska och brittiska renoveringsprogram men jag är lite fundersam över ljudisolering. Kanske det finns någon supertunn effektiv isolering som inte tar så mycket plats. Det brukar bli snyggt i alla fall i de program jag sett.
Då uppfinner man iallafall inte hjulet igen om man testar!
Ja ljudisoleringen är helt klart en fråga, nu tänker jag mig bara att man tar 15cm kanske, så det kanske kan räddas med att man tänker till med isolering/luftspalt+att vi i förlängningen nog gör om alla golv på ovanvåningen med golvvärme och sött Detdär..då får man ju lite rejälare skivor på golven där..kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.