Finns det N1XV eller liknande som 5g2.5 där ledarna är flertrådiga, typ som EK?
I storleken 5g6 verkar ju många leverantörer köra med flertrådiga ledare och dessa kablar blir riktigt smidiga.

(Jag är inte ute efter H07RN-F (RDOE), den är allt för sladdrig och känns inte optimal att lägga i mark (i rör) även om det kanske är ok.)

Det finns FKKJ i klenare dimensioner, men det är nog en ganska nischad produkt som kan vara svår/dyr att få tagpå.

tommib
G Gabbe1 skrev:
där ledarna är flertrådiga, typ som EK?
Eh.... EK är entrådig.

RDOE är inte godkänd för markförläggning.

Vad du vill ha är väl typ Draka RV-K, den är mjuk och flexibel. Inte helt billig dock.

• Gilla
Gabbe1 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Eh.... EK är entrådig.

RDOE är inte godkänd för markförläggning.

Vad du vill ha är väl typ Draka RV-K, den är mjuk och flexibel. Inte helt billig dock.
Sorry, FK menar jag!
Tack för tipset.

Vissa tillverkare av H07RN-F tillåter förläggning i mark (i rör), men jag vill alltså inte använda detta alternativ

tommib
Apropå att du inte vill använda RDOE för att den är för sladdrig så kommer du ha samma problem med en klenare RV-K. Den blir sladdrig eftersom den är smidig.

Vad är applikationen?

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Apropå att du inte vill använda RDOE för att den är för sladdrig så kommer du ha samma problem med en klenare RV-K. Den blir sladdrig eftersom den är smidig.

Vad är applikationen?
Fast RV-K har en mantel av PEX istället för gummi, det borde göra den lite mer stadig?

tommib
Kanske. Jag har inte någon erfarenhet av den i 5G2,5. Jag skulle dock inte lita på att den t.ex. går att klamra snyggt som en EXLQ eller liknande.

Det senaste jag gjorde var att installera N1XV-R 5G6 på landet och den var allt annat än smidig. Visserligen var det lite kallt men kabeln var så styv att den fick ligga framför en värmefläkt ett tag bara för att gå att arbeta med.

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.