Hej!

Jag stötte på en moddad diskbänk på ikeafans som jag vill dela med mig av här på forumet. Idén handlar om att ha utdragslådor under diskbänken, men inte den numera vanliga fejkade två lådor på varann utan som två skåpsluckor istället.
En väldigt fin och praktisk lösning om man vill ha utdragsfunktionaliteten men ändå behålla stilen i köket.
Vad tycker ni?

1_pollyqsinkbasemodification.jpg

Schysst! Jag valde två skåpsluckor ist en utdragslåda och ångrar mig lite eftersom jag inte hittat något bra alternativ för skräpet än. Det här kan vara ett alternativ.

/Max

Jag har för mig att vissa kökstillverkare inte vill göra sådana lådor, pga av den stora belastningen det blir på lådfronten.

yps skrev:
Jag har för mig att vissa kökstillverkare inte vill göra sådana lådor, pga av den stora belastningen det blir på lådfronten.
Ja, luckan kanske hänger ut efter ett tag ifall man inte förstärker/sätter fast den ordentligt.

Lösningen ovan har mina föräldrar haft ett tag och det funkar fint. Dock har de Powerdrive så de drar ju inte i något handtag men Blums lådsystem pallar mycket så det ska inte vara något problem med att ha det som ovan. Det finns i Blums sortiment till och med att man har en stor frontlucka med innerlådor som kopplas ihop med lådfronten så att de fäljer med ut när man drar i handtaget.

Man kan ju tänka sig att ha en 80x13-front övers som "blindfront" och 40x57 luckor som utdrag, så blir inte påfrestningen så stor. Förutsatt att man har låda + utdrag bredvid för helheten, förstås.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.