Hej!

Någon som har erfarenhet av Altech Pluto klinkerram (200x200)? För att integrera en klinkerplatta i mitten på ramen...

är sugen på att montera i mitt badrum som är under uppbyggnad...

Någon som vet hur djup ramen där klinkerplatta läggs och limmas i är? Kan inte hitta info om detta någonstans.

Finns det risk att när man skär klinkerplatta för att få ner den i ramen att kanterna på klinkern blir vass så att det föreligger någon skärrisk?

Richard

• Altech Pluto klinkerram av metall för infällning av klinkerplatta, synlig utan klinker och från ovan.
  • Svartvit mönstrad klinkerplatta med dekorativa designelement, utan synlig ram.
RSK-nr 7129547

F Fiat 500 skrev:
RSK-nr 7129547
Hej.

Använde du denna klinkerram? Är själv lite sugen på den :)

Nyinstallerade grå kakelplattor på golv och väggar med en dekorativ ram i ett hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en kvadratisk ram av metall ovanför ett inbyggt högtalarelement i golv, med matchande ram runt.
Skapa konto
B Bobbobula skrev:
Hej.

Använde du denna klinkerram? Är själv lite sugen på den :)
Det blev den ramen till slut. Är mycket nöjda med resultatet.

• Gilla
ådal och 2 till
  • Laddar…
Plattan i ramen skars med vanlig klinkerskärare. Fix i ramen fick anpassas så att höjden på plattan i ramen lirar med övriga plattor. Inga vassa hörn som jag befarade. Kuvertskärningen på plattor i fallet vattenskars...

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
F Fiat 500 skrev:
Plattan i ramen skars med vanlig klinkerskärare. Fix i ramen fick anpassas så att höjden på plattan i ramen lirar med övriga plattor. Inga vassa hörn som jag befarade. Kuvertskärningen på plattor i fallet vattenskars...
Mycket snyggt! Tack för ditt svar och dina bilder! :)

Vad snyggt det blev. Vi kommer också installera samma. Rinner vattnet ner bra i brunnen?

N NelleOne skrev:
Vad snyggt det blev. Vi kommer också installera samma. Rinner vattnet ner bra i brunnen?
Hej! Det rinner ner bra vid dusch. Dagens duscharmaturer är ju rätt så snåla så det är inte så mycket vatten som ska ledas ner. Har märkt om man ska tömma en hink med vatten så hinner den inte att svälja. Men då blir det att lyfta och hälla rakt ner i golvavloppet…

• Gilla
NelleOne
  • Laddar…
F Fiat 500 skrev:
Hej! Det rinner ner bra vid dusch. Dagens duscharmaturer är ju rätt så snåla så det är inte så mycket vatten som ska ledas ner. Har märkt om man ska tömma en hink med vatten så hinner den inte att svälja. Men då blir det att lyfta och hälla rakt ner i golvavloppet…
Tack för snabbt svar. Låter som en kanonbra golvbrunn. Och skönt att den sväljer undan bra när man duschar.

Har satt in samma i mitt badrum och har en liten fråga.
Ser att du har spackel/betong mellan ramen och själva golvbrunnen. Hur går det att hålla det rent?
Hos mig så har dom lämnat fuktspärren framme och jag oroar mig för att den blir svår att rengöra i längden utan att skada fuktspärren.

L Lellepiteå skrev:
Har satt in samma i mitt badrum och har en liten fråga.
Ser att du har spackel/betong mellan ramen och själva golvbrunnen. Hur går det att hålla det rent?
Hos mig så har dom lämnat fuktspärren framme och jag oroar mig för att den blir svår att rengöra i längden utan att skada fuktspärren.
Upplever det inte så svårstädat. Det är fix som syns. Själv så rengör jag med lite klorinskum och en borste. Tätskikt ligger precis i kant med golvbrunnen kant och limmad mot underlag, men inte synlig. Min andra golvbrunn mer använd i vardagen, 10 års användning

• En golvbrunn med synliga rester och tätskikt vid kanten under renovering.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.