Hej! Vårt altantak har gjort sitt så det är dags att byta. Ska också bygga helt ny stomme.
Det är en öppen altan, alltså inget uterum, ingen som helst isolering
Funderar på 10mm kanalplast för hållbarhetens skull
Tittat på Skånska Byggvarors tak men det ser otroligt komplicerat ut och verkar kräva limtrå eftersom det är så långt cc, känns som lite overkill för en altan och kanske mer är tänkt för isolerade utreum
Här också tittat på K-Rautas som verkar betydligt enklare
Nån som har nåt bra förslag på både på val av tak och dimensionering (snözon 3,5)?
Tacksam för alla tips och råd
/Kent