5 165 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
Altantak darrar och låter - lösning?
Nu hinner jag inte se riktigt i videon, och hoppas att jag ser fel, för inte saknas det spikläkt längst fram/ut!?
Ställ dig på en stol och peta uppåt på taket överallt. Det ska vara helt stumt mot spikreglarna.
Ställ dig på en stol och peta uppåt på taket överallt. Det ska vara helt stumt mot spikreglarna.
Det finns läkt längst fram på bärlinanJ Jotsat skrev:
pacman42 skrev:
Ser ut såhär typ. Sen verkar han ha dragit en hel del extra vid ett visst ställe efter påpekande om buller. Han lyfte brädorna och gav mer stöd åt stommen. Låter betydligt mindre men hoppas bara det inte rör sig och börjar låta igen längre framöver :/pacman42 skrev:
En till fråga. Hantverkaren kom aldrig åt för att dra några skruvar på skärmtaket precis under balkongen pga. mycket lite utrymme. Inget som märks av direkt förutom som idag när det blåser som fan och det rör sig. Jag tänkte ev. limma taket mot reglarna och undrar vad ni tror om produkten i länken nedan? Enligt beskrivning känns det som att det bör funka för det ändamålet med lång varighet men beskrivningen ska självklart också vara säljande så finns väl risk för att det överdrivs lite kanske... tror ni det håller länge om jag limmar med detta?
http://www.novatech.nu/Default.aspx?ID=367&ProductID=PROD497
http://www.novatech.nu/Default.aspx?ID=367&ProductID=PROD497
Plast är otroligt svårt att limma, har inget svar till dig med produkten fungerar med stor sannolikhet inte eftersom den inte är specifik för plast. Det står även i produktdatabladet att den inte fäster mot feta plaster, PP eller PE. Jag skulle ringa tillverkaren av pmasttaket och rådfråga vilken produkt som är lämplig.M Cameltoe skrev:En till fråga. Hantverkaren kom aldrig åt för att dra några skruvar på skärmtaket precis under balkongen pga. mycket lite utrymme. Inget som märks av direkt förutom som idag när det blåser som fan och det rör sig. Jag tänkte ev. limma taket mot reglarna och undrar vad ni tror om produkten i länken nedan? Enligt beskrivning känns det som att det bör funka för det ändamålet med lång varighet men beskrivningen ska självklart också vara säljande så finns väl risk för att det överdrivs lite kanske... tror ni det håller länge om jag limmar med detta?
[länk]
Ska man vara krass är detta inte ditt problem utan hantverkaren du anlitat. Du har anlitat ett företag men arbetet är inte utfört på ett bra sätt. Ett korrekt monterat tak låter inte. Att det är svårt att åtgärda är som sagt inte ditt problem, det borde hantverkaren tänkt på innan montage.
Med det sagt är det kanske lätt att åtgärda själv med ett bättre resultat än om en stressad hantverkare trycker upp lite silikon och drar vidare. Därav mitt råd att ringa tillverkaren och lägga 100kr på en bra produkt
J Jotsat skrev:Plast är otroligt svårt att limma, har inget svar till dig med produkten fungerar med stor sannolikhet inte eftersom den inte är specifik för plast. Det står även i produktdatabladet att den inte fäster mot feta plaster, PP eller PE. Jag skulle ringa tillverkaren av pmasttaket och rådfråga vilken produkt som är lämplig.
Ska man vara krass är detta inte ditt problem utan hantverkaren du anlitat. Du har anlitat ett företag men arbetet är inte utfört på ett bra sätt. Ett korrekt monterat tak låter inte. Att det är svårt att åtgärda är som sagt inte ditt problem, det borde hantverkaren tänkt på innan montage.
Med det sagt är det kanske lätt att åtgärda själv med ett bättre resultat än om en stressad hantverkare trycker upp lite silikon och drar vidare. Därav mitt råd att ringa tillverkaren och lägga 100kr på en bra produkt
Tack för svar. Ska mejla och höra med dem.
Klicka här för att svara