6 574 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
Altanrackare i glas? Köpråd tack.
Jag förstår tanken och kan se problematiken för vissa personer. Jag är dock av uppfattningen att mitt hus ska byggas efter mina och min sambos önskemål. Givetvis är jag tacksam för alla tips. Man kanske skulle sikta på lite rökfärgat glas för att skapa lite mer kontrast men ändå behålla luftigheten.KnockOnWood skrev:
Helt off topic, men tänk på att ett sådant glasräcke kan skrämma bort gäster med höjdskräck, akrofobi.
Jag märkte detta tydligt när jag hade ett par kvinnor på besök i Göteborg, en ekonom från England och en från USA.
Tog med dem från flygplatsen till Gothia Towers, baren Heaven 23 på 23:e våningen, där man ser hela Vasastaden från ovan.
Den ena kvinnan drog sig längst in i lokalen, hon kunde inte sitta nära fönstren
Ett riktigt räcke kan alltså ge en känsla av trygghet. Och vad finns att se där nedanför?
http://www.rackeskungen.se/
Se om någon av dina lokala brädgårdar/bygghandlare kan köpa in från GSAB
httP://www.gsab.se
Se om någon av dina lokala brädgårdar/bygghandlare kan köpa in från GSAB
httP://www.gsab.se
Som jag skrev tidigare så är dom här duktiga. http://klaasmerk.ee/et/ Dom exporterar till Finland iaf till bra priser. Esterna talar för det mesta bra engelska
Räckesglas och beslag till det är dyrt.
Jag skulle sätta någon form av överliggare för att skydda glaskanten. Om man vill ha den så osynlig som möjligt kan man sätta en liten genomskinlig plastlist.
Jag skulle sätta någon form av överliggare för att skydda glaskanten. Om man vill ha den så osynlig som möjligt kan man sätta en liten genomskinlig plastlist.
Redigerat:
Jag ska absolut kolla upp detta. Det låter väldigt intressant! Tack så mycket för tipset.N Niq skrev:Som jag skrev tidigare så är dom här duktiga. [länk] Dom exporterar till Finland iaf till bra priser. Esterna talar för det mesta bra engelska
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Byggveteran