Hej jag bor på bottenvåningen i en lägenhet. Går det att montera ett kodlås/tagg typ Yale på utsidan? Altandörren är en leiab med trycke på insidan med barnspärr och inget på utsidan mer än en flärp att dra i.
 
Åsa Lund
Kolla med tillverkaren. Det beror mycket på vilken spanjolett som sitter i dörren.

Sedan är dörren inte din att göra vad du vill med. Du måste få godkänt av antingen hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kolla med tillverkaren. Det beror mycket på vilken spanjolett som sitter i dörren.

Sedan är dörren inte din att göra vad du vill med. Du måste få godkänt av antingen hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.
Tack ska kolla upp detta!
 
Går gör det men du hittar ingen billig bra och enkel lösning.
Det är bättre att komplettera så du får ett handtag på utsidan och använda en secuyou som du öppnar via din mobiltelefon.
Det är ett väldigt begränsat utbud av smarta lås till fönsterdörrar.
 
1 123abc skrev:
Går gör det men du hittar ingen billig bra och enkel lösning.
Det är bättre att komplettera så du får ett handtag på utsidan och använda en secuyou som du öppnar via din mobiltelefon.
Det är ett väldigt begränsat utbud av smarta lås till fönsterdörrar.
Okej men går det att ha en sådan och behålla barnspärren på insidan ?
 
Beror på vad du har för barnspärr.
I värsta fall får du komplettera med ett annan barnspärr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.