Hej
Jag vet att detta har diskuterats här förut men jag förstår inte riktigt hur ska man göra så det blir rätt.
Byggfirma var färdig med min alltandäck för ca ett år sedan.
De har vänt virket åt olika håll dvs ändträet bildar både glad och sur mun. Brädor som har glad mun har mer sprickor i mitten än sur mun brädor så jag tänkte vända om så den finasidan kommer upp .
För mig låter det logisk att ha sur gubbe för då rintnet lätare av.
Jag kan inte så mycket om trä men är det verkligen så att man inte kan räkna med trallträ , varför använder man det så mycket om det är så dåligt, man måste underhålla den varje år, olja, tvätta, olja tvätta...
Så hur lägger ni er altandäck, finns det nya rön i byggbranchen nu i 2021 ?


I alla fall jag tänkte behandla min altan med kisel de närmaste dagarna så slipper jag olja den varje år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.