5 072 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Altanbygge?
För några år sedan byggde jag veranda på landet.
96 kvadrat (ja, jag vet det blev lite stort...) gick på 18.000 inkl allt. Allt i tryckimp. trallen 120x22 las på 170x45 som i sin tur lades på 195x45 som vilar på 42 plintar med drygt 2m mellanrum. Nog om det.
Uppskattar att du kan räkna materialkostnad (virket på ca 200-250:-/kvadrat beroende på vilka dimensioner du tänkt dig. tillkommer är betong, papprör och L-skor (eller U-skor). 20 kvadrat...tja gissar på max 6000:-
Tips! Köp trallskruven på biltema, den duger fint!
96 kvadrat (ja, jag vet det blev lite stort...) gick på 18.000 inkl allt. Allt i tryckimp. trallen 120x22 las på 170x45 som i sin tur lades på 195x45 som vilar på 42 plintar med drygt 2m mellanrum. Nog om det.
Uppskattar att du kan räkna materialkostnad (virket på ca 200-250:-/kvadrat beroende på vilka dimensioner du tänkt dig. tillkommer är betong, papprör och L-skor (eller U-skor). 20 kvadrat...tja gissar på max 6000:-
Tips! Köp trallskruven på biltema, den duger fint!
Produkter som diskuteras: "trallskruven"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Max 3 meter utifrån huset låter konstigt, däremot får inte plank eller avskärmningar i anknytningen till altanen sträcka sig längre än 3 meter.Charlie skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden