12 726 läst ·
19 svar
13k läst
19 svar
altanbygge vilken trallskruv
Hej
Nu är det snart altanbyggarsäsong och jag sitter och planerar kommande bygge. Bor på västkusten men ändå långt från havet. Jag har nästan ändå bestämt mig för att använda rostfri skruv. Har vid ett fåtal gånger fått ta loss brädor på den gamla altanen och skruvarna är så sönderrostade så det blir att lossa varannan skruv med kofot. Nästan så att man skulle kunna tro att den förra ägaren skruvat med gipsskruv
Var först helt inne på att använda Essves A4. Nu när jag läst på forumet så verkar det som att många har positiva erfarenheter av både biltemas och byggmax rostfria skruvar.
En annan sak som slog mig är att Essves Corrseal skruv inte är blank utan lite "brungrön". Blir det snyggare altan när skruven smälter in? Kommer att bygga av vanligt tryckt grönt virke. Vad är anledningen till att man skulle välja A2 framför A4 skruv? Är A4 ännu mjukare? Det skiljer kanske 50kr/låda och i det stora hela så är det inga stora pengar när man bara ska skruva ungefär 1500 skruv.
Nu är det snart altanbyggarsäsong och jag sitter och planerar kommande bygge. Bor på västkusten men ändå långt från havet. Jag har nästan ändå bestämt mig för att använda rostfri skruv. Har vid ett fåtal gånger fått ta loss brädor på den gamla altanen och skruvarna är så sönderrostade så det blir att lossa varannan skruv med kofot. Nästan så att man skulle kunna tro att den förra ägaren skruvat med gipsskruv
Var först helt inne på att använda Essves A4. Nu när jag läst på forumet så verkar det som att många har positiva erfarenheter av både biltemas och byggmax rostfria skruvar.
En annan sak som slog mig är att Essves Corrseal skruv inte är blank utan lite "brungrön". Blir det snyggare altan när skruven smälter in? Kommer att bygga av vanligt tryckt grönt virke. Vad är anledningen till att man skulle välja A2 framför A4 skruv? Är A4 ännu mjukare? Det skiljer kanske 50kr/låda och i det stora hela så är det inga stora pengar när man bara ska skruva ungefär 1500 skruv.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det brungröna på Essves Corrseal nöts bort med tiden.
Tittar jag ut genom fönstret ser jag en del silvriga skruvskallar i den numera gråaktiga trallen.
Men utöver detta så är jag nöjd med Essves och kommer fortsätta använda dom.
Tittar jag ut genom fönstret ser jag en del silvriga skruvskallar i den numera gråaktiga trallen.
Men utöver detta så är jag nöjd med Essves och kommer fortsätta använda dom.
ESSVE eller Gunnebo, och det är värt att vänta, för snart kommer kampanjerna på skruv, och då finns det rätt bra pengar att spara.
CORRSEAL som essve använder är en beläggning som riskerar att nötas bort, kör med A2 eller A4 för att vara säker, skruven brukar vara en liten post i totalkostnaden när det kommer till altaner.
CORRSEAL som essve använder är en beläggning som riskerar att nötas bort, kör med A2 eller A4 för att vara säker, skruven brukar vara en liten post i totalkostnaden när det kommer till altaner.
Bra input, önskar att det fanns fler tester kring trallskruv. Hittade bara ett från testfakta, det var från 2011 och då skrev dem att var fjärde gunneboskruv fick kasseras för att bitset inte passade skruven eller för att bitset bara gick ner en bit och började spinna. Det är sånt man vill undvika, stå på knä och försöka få ut skruven med polygrip
Tror iofs att det måste varit något tillfälligt tillverkningsfel men ack så tråkigt om man skulle råka ut för det.
Visste inte om skruven skulle bli dyrare eller billigare när säsongen börjar. Då avvaktar jag lite. Tack!
Tror iofs att det måste varit något tillfälligt tillverkningsfel men ack så tråkigt om man skulle råka ut för det.
Visste inte om skruven skulle bli dyrare eller billigare när säsongen börjar. Då avvaktar jag lite. Tack!
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Det viktigaste med trallskruv är att den är bandad..... Bandad skruv är ofta billigare och du kommer tycka att det är välinvesterade pengar att hyra en skruvautomat. Jag skruvade förra året 20m2 trall på 45 minuter
Klicka här för att svara