fått massa mail av dessa http://www.proffsproduktershop.se/skruv/traskruv/traskruv-c4-utomhus-inomhus.html#addedtocart
att de ska ha så bra å billiga skruvar, tom billigare än byggmax!!!
nån som handlat av dem, tänker handla både till själva trallen och till bärlinor bjälkar
att de ska ha så bra å billiga skruvar, tom billigare än byggmax!!!
nån som handlat av dem, tänker handla både till själva trallen och till bärlinor bjälkar
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Själv förstår jag inte varför man snålar på vad som bör vara den "billigaste" posten på ett altanbygge. Skippa hämtmat 1-2 månader så har man råd med den "dyra" skruven.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Köp ordentlig skruv och undvik usel kvalitet från byggmax eller liknande. Dumt att spara på det som håller ihop din altan. Prövade köpa en låda trallskruv från Byggmax en gång och merparten av skruvarna finns kvar i förrådet ännu. Skruvarna var så klena så man måste sänka hastigheten på dragaren för att inte dra dem sneda. Sån skit vill jag inte ha på altanen som jag ska gå på.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
jag läste nån tråd här om att byggmax skruvar var bra, men att biltemas skulle undvikas.
nån som testat skruv från proffsprodukter?
nån som testat skruv från proffsprodukter?
Väldigt bra pris på bandad skruv också http://www.proffsproduktershop.se/skruv/trallskruv/bandad-trallskruv-4-2x55.html
Om du ska bygga en större eller en altan som kan misstänkas röra sig så skulle jag använda rostfri skruv som är mjukare och inte går av på samma sätt som härdad skruv
Framförallt tycker jag du ska använda bandad skruv. Det gå så otroligt mycket fortare
Om du ska bygga en större eller en altan som kan misstänkas röra sig så skulle jag använda rostfri skruv som är mjukare och inte går av på samma sätt som härdad skruv
Framförallt tycker jag du ska använda bandad skruv. Det gå så otroligt mycket fortare
är det så?
jag har nog trott tvärtom, att rostfria är hårdare och smäller av lättare...
kan nog bli bandat då jag har en sån där skruvautomat..
jag har nog trott tvärtom, att rostfria är hårdare och smäller av lättare...
kan nog bli bandat då jag har en sån där skruvautomat..
ÖoB tycker jag har bra priser på skruv... Vet inte kvalitet på HECO men iaf... Jag var inte så stadig på handen när kortet togs 
Även netonnet bjuder ett bra pris för rostfria skruv
https://www.netonnet.se/art/hemhush...2halXswaHhmIWeVVjSIC-dcMlPcqY5Ra2waAlHz8P8HAQ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även netonnet bjuder ett bra pris för rostfria skruv
https://www.netonnet.se/art/hemhush...2halXswaHhmIWeVVjSIC-dcMlPcqY5Ra2waAlHz8P8HAQ
Redigerat:
Rostfri skruv går inte att härda så den är mjukare. Eftersom den är mjukare är den också lättare att dra av om man skruvar i den för hårt eller skruvar in i en kvist. Då sätter sig skruvspetsen och skruvhalsen vrids av.camaro1969 skrev:
Däremot så står den bättre emot böjning än vad härdad skruv gör, eller inte står emot den böjer sig helt enkelt istället för att stå emot och till sist gå av.
Har du en skruvautomat så är det inget att snacka om! Bandad skruv på alla ställen det bara går är det som gäller
det finns ju båda A2 och A4 som rostfri. vilken ska man här välja?
då kanske man ska prova köpa lite bandat från proffsprodukterna
då kanske man ska prova köpa lite bandat från proffsprodukterna
Ursäkta om jag kapar tråden.
Om man ska bygga en flytande altan (ca 55 kvm) bör man köra på rostfri då pga att altanen troligtvis kommer röra sig lite?
Eller spelar det mindre roll än t ex tjocklek på skruven? då det verkar finnas 4.2, 4.5 och 4.8 för 55 mm skruv
Om man ska bygga en flytande altan (ca 55 kvm) bör man köra på rostfri då pga att altanen troligtvis kommer röra sig lite?
Eller spelar det mindre roll än t ex tjocklek på skruven? då det verkar finnas 4.2, 4.5 och 4.8 för 55 mm skruv
alla frågor om altanskruv är välkomna tycker jag!Johnsa skrev:
funderade på det med bandad skruv... då är det ju vanlig stjärnskalle, philips eller vad det kallas..
trallskruv har ju annars tork T15-T20 tror jag, det måste ju vara en fördel om man måste skruva ur nån i framtiden...??
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden