12 726 läst ·
19 svar
13k läst
19 svar
altanbygge vilken trallskruv
Sida 1 av 2
Vilken trallskruv år 2014 är det som gäller
?
Skall bygga en altan på 60 kvm,bor i en förort långt från havet i Stockholm.
Byggmax skruv använde jag förra året innan jag flyttade och den skruven var inte bra.Skallen gick sönder väldigt ofta och det var frustrerande när det gick fel och man ville backa ut skruven och det inte gick.
Jula har en drive på 35 kr för 200 skruv klass c4,troligtsvis inte bra grejer med tanke på priset.:wow:
Biltemas skruv har fått bra i test men hur fungerar den i riktiga världen???
Funderar på TRALLSKRUV MAX3 4,8X55 CS-250 159:- för 250 st
Har hornbach bra grejer?
Tacksam för tips samt även om det är värt att hyra en skrivautomat för snabbare resultat.
Hört att skruvautomat fungerar inte till altanbygge.
Skall bygga en altan på 60 kvm,bor i en förort långt från havet i Stockholm.
Byggmax skruv använde jag förra året innan jag flyttade och den skruven var inte bra.Skallen gick sönder väldigt ofta och det var frustrerande när det gick fel och man ville backa ut skruven och det inte gick.
Jula har en drive på 35 kr för 200 skruv klass c4,troligtsvis inte bra grejer med tanke på priset.:wow:
Biltemas skruv har fått bra i test men hur fungerar den i riktiga världen???
Funderar på TRALLSKRUV MAX3 4,8X55 CS-250 159:- för 250 st
Har hornbach bra grejer?
Tacksam för tips samt även om det är värt att hyra en skrivautomat för snabbare resultat.
Hört att skruvautomat fungerar inte till altanbygge.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Köpte en ask av Julas cheapo-skruvar förra sommaren för att testa...hade absolut inga problem med dem, och inga av dem som rostat än vad jag kan se...men kör hellre på Heco's T4-skruvar som finns till bra pris på Jula....har funkat bra i över 5 år för mig trots salta västkustvindar. Biltemas skruvar tycker jag generellt är bra faktiskt.
Överhuvudtaget har jag aldrig haft problem med några skruvar av något fabrikat, förutom Byggmax gamla sortiment av träskruvar för inomhusbruk som saknade skärspets...
Överhuvudtaget har jag aldrig haft problem med några skruvar av något fabrikat, förutom Byggmax gamla sortiment av träskruvar för inomhusbruk som saknade skärspets...
Skruvade i 5 askar av julas jubileumsskruv i helgen och det var inget fel på skruven överhuvudtaget. Hur den är över tid vet jag inte.
Skruvautomat går utmärkt till altaner. Lite dyrare skruv men det går betydligt fortare.
Skruvautomat går utmärkt till altaner. Lite dyrare skruv men det går betydligt fortare.
Tror inte heller det är nåt fel med själva skruvningen på julas billiga skruv men eftersom jag planerat bo här resten av livet så vet jag inte om det är värt att chansa,Vill inte byta ut skruven efter några år om det visar sig vara dåligt korrosionsskydd.
Står bara typ made in thaiwan på asken.
Kanske funkar bra till nåt staket eller liknande
Står bara typ made in thaiwan på asken.
Kanske funkar bra till nåt staket eller liknande
Är valet av trallskruv ett val av den kalibern..?
Troligen kommer du att hinna byta ut trallen flera gånger på altanen under din livstid..
Slutligen handlar det ju om din inställning till produkt kontra pris.
Troligen kommer du att hinna byta ut trallen flera gånger på altanen under din livstid..
Slutligen handlar det ju om din inställning till produkt kontra pris.
Redigerat:
Nej inte julas eller menade du essve trallskruven?
Vågar inte chansa på jula skruven,så lite pengar det handlar om på typ 10-15 år så lutar åt essve eller Heco`s trallskruv.Jula skruven går säkert åt till något annat på tomten,
Vågar inte chansa på jula skruven,så lite pengar det handlar om på typ 10-15 år så lutar åt essve eller Heco`s trallskruv.Jula skruven går säkert åt till något annat på tomten,
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Gillar Heco och Beijers egna vad den nu heter, Viper?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Fragade om Julas Jubileumskruv rostskyddbehandling och den ar tested och godkand av SP for C4 klass. Detta skall motsvara minst 15 ar utan rost. Detta ar samma skydd som tex Heco och Essve har pa sina trallskruv av stal. Vill man ha langre skydd sa far man nog anvanda A2 eller A4 skruv.
Notera även rekommendationer att alltid använda rostfritt på konstruktioner över 60 kvm pga de rörelser som uppstår i större konstruktioner. Har själv råkat ut för att C4-skruv av bra kvalitet gått av endast månader efter bygge, inte för att de rostat sönder utan för att härdat material inte flexar som rostfritt utan går av om belastningen blir för stor. Vid minsta osäkerhet nuförtiden så kör jag därför på rostfritt. Kombinationen stor konstruktion och tätt lagd trall ger extra stor påfrestning på skruven.