Hallo alla altanbyggare
Har läst de flesta inläggen här ang. altanbygge men tyvärr är jag lite trög vad gäller byggorden...
Skall bygga till min altan (tryckimpregnerat 120x28) med ytterliggare 2x10 meter och då hade jag tänkt att skruva (med vad vet jag ej) fast en regel (storlek vet ej) i grunden och sedan gräva hål i gräsmattan 2 meter från grunden och gjuta plintar (hur många skall jag gjuta, hur djupt skall jag gräva, om jag måste gräva djupt finns det nåt bra verktyg, fördelar/nackdelar med färdiggjutna plintar). Sedan tänkte jag fästa en regel (samma storlek som den i grunden förmodar jag) i de gjutna plintarna. Efter detta så skall jag lägga reglar (hur tätt, vilken storlek, hur skall jag fästa dem). Tänkte även bygga ett räcke, är det tillräckligt att använda 3'3' som stolpar?
Många frågor men jag blir väldigt tacksam för svar
M.V.H
Ulf