Alla :) Vi har en för morgonfika i riktning SO och en för middag i riktning SW.
 
Sydväst, iaf. om du bara har en :)

MVH//Christina.
 
Instämmer SW. Både förmiddagssol och kvällssol. Husets altandörrar är dock ofta begränsande. Tänk också på att det är en fördel att ha altanen i anslutning till köket för enkel servering.
/CC
 
byggimpert skrev:
Sydväst, iaf. om du bara har en :)

MVH//Christina.
Känns helt ok för mig.
I vårt nybygge kommer vår balkong på 12m x 2,5m att ligga i sydväst. ;)
 
Jag har alltid förespråkat altan i sydvästläge, men oj vad skönt det är på sommarmorgonen att äta frukost ute och bli uppvärmd av de första solstrålarna!

Kan man ha både och så är man lyckligt lottad! ;)
 
jag började med att bygga altanen på baksidan i söderläge... men sedan förlängde jag den runt hörnet mot väster så jag kan njuta av kvällssol också.

Nackdelen med gaveln är att det är ganska mycket insyn där från grannar. Synd man inte hade ett vinkelhus.....


/henrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.