Hej!
Förra sommaren bytt vi granitsarg runt poolen och snart renoverar vi det gamla antanet och resten av ytan med komposittrall. Totalyta ca. 18okvm.
Jag köper materialet från Scandianavian Plank som kommer i 2,8 meters längder, något som innebär ganska många friser.
Snickaren har efter mitt förslag ritat plankorna parallelt med poolens långsida. Tycker ni att det ser fint ut eller bättre med trallplnkorna parallelt med kortsidan?
Fall blir det 3mm/m enligt leverantörens monteringsanvisningar.
Finns det några andra tekniska aspekter som vi missar förutom den aestetiska delen?
Förra sommaren bytt vi granitsarg runt poolen och snart renoverar vi det gamla antanet och resten av ytan med komposittrall. Totalyta ca. 18okvm.
Jag köper materialet från Scandianavian Plank som kommer i 2,8 meters längder, något som innebär ganska många friser.
Snickaren har efter mitt förslag ritat plankorna parallelt med poolens långsida. Tycker ni att det ser fint ut eller bättre med trallplnkorna parallelt med kortsidan?
Fall blir det 3mm/m enligt leverantörens monteringsanvisningar.
Finns det några andra tekniska aspekter som vi missar förutom den aestetiska delen?
Administrator
· Skåne
· 7 888 inlägg
Kommer skarvarna verkligen att synas så mycket som på ritningen?
Om skarvarna inte syns så mycket som på bilden så tycker generellt att plankorna ska ligga parallellt med långsidan.
Om skarvarna blir så synliga, och om det skulle ge färre skarvar att lägga dem parallellt med kortsidan, så kanske det vore snyggare.
Om skarvarna inte syns så mycket som på bilden så tycker generellt att plankorna ska ligga parallellt med långsidan.
Om skarvarna blir så synliga, och om det skulle ge färre skarvar att lägga dem parallellt med kortsidan, så kanske det vore snyggare.
Vilka skarvar pratar du om? Det skall inte finnas synliga skarvar....Marlen Eskilsson skrev:Kommer skarvarna verkligen att synas så mycket som på ritningen?
Bilderna är bara en rendering.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 888 inlägg
Aha! Nu förstår jag vad du menar.Marlen Eskilsson skrev:
Nej de här är inga skarvar - de är friser.
Komposittrall är en termisk material som expanderar mycket mer på längden när det blir varmt.
Man får inte montera plankorna kortända mot kortända utan man får lägga friser istället. De står på alla leverantörers monteringsanvisnigar (se bifogade kort!).