elpaco skrev:
åsså har vi dem som skriver hen .. som om någon kräkits en slatt i min mun liksom .. ryser bara jag tänker påt ..
Haha, nu skrev du det själv :D
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
M
Hen= bryne, brynsten...

Något är fel när man kallar någon för en sten.... är det bättre än han, hon, den eller denne när man egentligen menade en person :banghead:
 
Redigerat av moderator:
När vissa bara översätter "dom" med "dem" överallt utan att tänka på att "de" också finns...
542673_10151794415559832_498414752_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chaly och 1 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
När vissa bara översätter "dom" med "dem" överallt utan att tänka på att "de" också finns...
[bild]
Nu får vi förklara dig mig fattar inte vad vi menar.
 
Micke64 skrev:
Hen= bryne, brynsten...
Aj tusan, jag trodde det var svengelska och betydde höna :)

Men vi har ju det smått genusvetenskapliga begreppet
att hona, honing,
som kanske någon motorintresserad törs förklara

http://www.youtube.com/watch?v=3O0XnA_fwyU

Härliga fredagskväll :beer:
 
Redigerat:
NÅGOT är helt klart fel när en man använder ordet i fråga..
 
KnockOnWood skrev:
Aj tusan, jag trodde det var svengelska och betydde höna :)

Men vi har ju det smått genusvetenskapliga begreppet
att hona, honing,
som kanske någon motorintresserad törs förklara

[länk]

Härliga fredagskväll :beer:
Ja visst, vadå, det är när man filar i hålet för att det ska glida bättre, enkelt förklarat.
Vad var det med det som var så farligt?
 
NÅGOT är visserligen fel när typ två kvinnliga forummedlemmar lyckas stänga en tråd, men som TS får jag nog be om rättning i ledet.. :|
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
anders07 skrev:
När vissa bara översätter "dom" med "dem" överallt utan att tänka på att "de" också finns...
Kör man dom rakt av så ska det visst bli rätt.
Ber om ursäkt för att jag bara hade två x i svenska på gymnasiet.
Måste missat nåt väldigt viktigt på alla lektionerna.....

Problemet i mina smala ögon är att "DEM" ser så inihelvete fult ut i skrift och rimmar inte alls med talspråket så man(jag) undviker att ens använda skitordet.
"DE" ser ju vettigt ut att skriva och tala.
"DOM" är med ett skitord men jag använder det för att slippa "DE-DEM"-idiotin.

Klart det är fel och visst kan jag säkert lära mig men känns inte nödvändigt just nu.
 
Det är inget fel i att använda dom, det är det bara gamla förlegade pensionärer som tror, men det är mer rätt att använda de-dem :)
 
mycke_nu skrev:
NÅGOT är visserligen fel när typ två kvinnliga forummedlemmar lyckas stänga en tråd, men som TS får jag nog be om rättning i ledet.. :|
+1 på den :)

Nästa gång jag tycker att en tråd ska stängas, ska jag rapportera den med att jag känner obehag av den. Det lär ju räcka :)
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
eller att du blir kränkt :D
 
Finns lite att diskutera nu när hål i golvet inte är aktuellt längre :D:D:D
 
mycke_nu skrev:
NÅGOT är visserligen fel när typ två kvinnliga forummedlemmar lyckas stänga en tråd, men som TS får jag nog be om rättning i ledet.. :|
Vilken tråd snackar vi om?? :wow:
 
thomasx skrev:
Det är inget fel i att använda dom, det är det bara gamla förlegade pensionärer som tror, men det är mer rätt att använda de-dem :)
Givetvis.
Men vad tycker ni lärda ser bäst/sämst ut?
Missa de/dem och få det fel eller skriva DOM på hela skiten?
Frågan är intressant då det uppenbart inte bara är jag som har problem med det.
Och då är jag ändå inföding med 9+2 i skola.
Iofs med 0.75 i medel från 2-årig verkstad på gymnasiet men ändå?

OFF: nån som kommit under 0.75 i medel på gymnasiet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.