59 396 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Aj tusan, jag trodde det var svengelska och betydde hönaMicke64 skrev:
Men vi har ju det smått genusvetenskapliga begreppet
att hona, honing,
som kanske någon motorintresserad törs förklara
http://www.youtube.com/watch?v=3O0XnA_fwyU
Härliga fredagskväll
Redigerat:
Ja visst, vadå, det är när man filar i hålet för att det ska glida bättre, enkelt förklarat.KnockOnWood skrev:
Vad var det med det som var så farligt?
Kör man dom rakt av så ska det visst bli rätt.anders07 skrev:
Ber om ursäkt för att jag bara hade två x i svenska på gymnasiet.
Måste missat nåt väldigt viktigt på alla lektionerna.....
Problemet i mina smala ögon är att "DEM" ser så inihelvete fult ut i skrift och rimmar inte alls med talspråket så man(jag) undviker att ens använda skitordet.
"DE" ser ju vettigt ut att skriva och tala.
"DOM" är med ett skitord men jag använder det för att slippa "DE-DEM"-idiotin.
Klart det är fel och visst kan jag säkert lära mig men känns inte nödvändigt just nu.
Givetvis.thomasx skrev:
Men vad tycker ni lärda ser bäst/sämst ut?
Missa de/dem och få det fel eller skriva DOM på hela skiten?
Frågan är intressant då det uppenbart inte bara är jag som har problem med det.
Och då är jag ändå inföding med 9+2 i skola.
Iofs med 0.75 i medel från 2-årig verkstad på gymnasiet men ändå?
OFF: nån som kommit under 0.75 i medel på gymnasiet?

