41 449 läst ·
736 svar
41k läst
736 svar
Allt om motorcykeln
Börjar bli väldigt sugen på ett lyftbord. Tänkte hoppa över de billigaste varianterna och har fastnat för danska Nimalift - någon med erfarenhet från deras produkter?
https://www.nimalift.se/deluxe-motorcykellyft-600-kg-lagprofil.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.nimalift.se/deluxe-motorcykellyft-600-kg-lagprofil.html
Jag byggde om ett lyftbort, eller skruva dit en breddning är väl mer rätt till ATVer. Kanske blir i bredaste laget för en 2hjuling. Men beggade kvalitetslyftbord finns det ju många avMathiasS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.F fsn skrev:
Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....
En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller mer avancerad:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Viket jävla pipande.... Om jag inte räknat fel är du typ.....49-51?MathiasS skrev:
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.
Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....
En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:
[bild]
eller mer avancerad:
[bild]
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
Rulla i fästet duger för transport i skåpbil iallafall.. kör på detMathiasS skrev:
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.
Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....
En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:
[bild]
eller mer avancerad:
[bild]
Nu har jag iallafall beställt ett ex av Nimaliften enligt bilderna ovan. Hoppade över framhjulshållare då de ändå använder en tredjepartare när den ska vara manuell. Fick tag i ett ex som varit på några mässor så det blev ett knippe tusingar billigare.
Kommer först flyta golvet så jag får en plan yta (har fall i hela golvytan tyvärr) och när lite mer tid finns för lyxprojekt så sänker jag ner den i plattan istället.
Vilken golvavjämning använder man tro? Behöver kunna läggas i skikt ner mot 1-2mm och antagligen vara fiberförstärkt.
Kommer först flyta golvet så jag får en plan yta (har fall i hela golvytan tyvärr) och när lite mer tid finns för lyxprojekt så sänker jag ner den i plattan istället.
Vilken golvavjämning använder man tro? Behöver kunna läggas i skikt ner mot 1-2mm och antagligen vara fiberförstärkt.
Ja utrymme är ett problem, kräver ett omtag i garaget där jag unnat mig att ha lite förvaring eftersom jag har ett dubbelgarage och bara använder en av portarna. Nu ska båda användas och en hel del jox måste undan.
Klart för att flyta golvet så jag får en plan yta. Detta golv med fall är verkligen skit eftersom jag väldigt sällan har behov för fall.
Övervägde först att ha framhjulet ut mot garagedörren och köra på från andra hållet, för att slippa backa ut ur garaget i svag uppförsbacke, men det blev för tight.
Övervägde först att ha framhjulet ut mot garagedörren och köra på från andra hållet, för att slippa backa ut ur garaget i svag uppförsbacke, men det blev för tight.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

