Börjar bli väldigt sugen på ett lyftbord. Tänkte hoppa över de billigaste varianterna och har fastnat för danska Nimalift - någon med erfarenhet från deras produkter?

Lyftbord Nimalift för motorcyklar med röd bas och grå topp, upp till 600 kg kapacitet, visat i upphöjt läge med ramp och kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.nimalift.se/deluxe-motorcykellyft-600-kg-lagprofil.html
 
MathiasS MathiasS skrev:
Börjar bli väldigt sugen på ett lyftbord. Tänkte hoppa över de billigaste varianterna och har fastnat för danska Nimalift - någon med erfarenhet från deras produkter?

[bild]

[länk]
Jag byggde om ett lyftbort, eller skruva dit en breddning är väl mer rätt till ATVer. Kanske blir i bredaste laget för en 2hjuling. Men beggade kvalitetslyftbord finns det ju många av

Lyftbord med breddning för ATVer i ett garage, med verktyg och material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modifierat lyftbord med breddning av metall för ATVer i garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyftbord med ATV under ombyggnad i ett garage, visar verktyg och komponenter runt omkring för reparation eller justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Har övervägt ett sådant alternativ men jag har inte tid för fler projekt, så det blir att köpa färdigt!
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Har övervägt ett sådant alternativ men jag har inte tid för fler projekt, så det blir att köpa färdigt!
Flest påbörjade projekt vinner alltid, det är sen gammalt.
 
  • Gilla
  • Haha
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Flest påbörjade projekt vinner alltid, det är sen gammalt.
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.

Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....

En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:

Blå framhjulshållare för saxlyft, med klämfunktion och monteringsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller mer avancerad:

Framhjulshållare med märke "Bike-Lift" med hydraulisk eller tryckluftsmekanism, avsedd för att hålla fast framhjulet på ett fordon eller cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.

Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....

En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:

[bild]

eller mer avancerad:

[bild]
Viket jävla pipande.... Om jag inte räknat fel är du typ.....49-51?
 
Där i krokarna. Skit i det nu. Vilket framhjulsstöd behöver jag?
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet, men jag börjar väl bli gammal och fokuserar nu på att avsluta projekt istället och övar på att köpa mig tid genom att inte göra allt själv. Det går ju halvbra men jag försöker iallafall.

Har fått korn på ett visningsex av en lämplig saxlyft - ska sova på saken och beställa imorgon....

En fråga jag inte har klar för mig är framhjulshållaren. Är det ett stort mervärde att ha en som klämmer hjulet eller funkar det med den enklare man bara rullar in hjulet i:

[bild]

eller mer avancerad:

[bild]
Rulla i fästet duger för transport i skåpbil iallafall.. kör på det
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
J
MathiasS MathiasS skrev:
Där i krokarna. Skit i det nu. Vilket framhjulsstöd behöver jag?
Det som är avtagbart. Är ändå oftast bara i vägen.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Nu har jag iallafall beställt ett ex av Nimaliften enligt bilderna ovan. Hoppade över framhjulshållare då de ändå använder en tredjepartare när den ska vara manuell. Fick tag i ett ex som varit på några mässor så det blev ett knippe tusingar billigare.

Kommer först flyta golvet så jag får en plan yta (har fall i hela golvytan tyvärr) och när lite mer tid finns för lyxprojekt så sänker jag ner den i plattan istället.

Vilken golvavjämning använder man tro? Behöver kunna läggas i skikt ner mot 1-2mm och antagligen vara fiberförstärkt.
 
galento
Är nog en fin lyft detta , man önskar att man hade lite större ytor att ha grejer på 😎
 
Ja utrymme är ett problem, kräver ett omtag i garaget där jag unnat mig att ha lite förvaring eftersom jag har ett dubbelgarage och bara använder en av portarna. Nu ska båda användas och en hel del jox måste undan.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Klart för att flyta golvet så jag får en plan yta. Detta golv med fall är verkligen skit eftersom jag väldigt sällan har behov för fall.

Övervägde först att ha framhjulet ut mot garagedörren och köra på från andra hållet, för att slippa backa ut ur garaget i svag uppförsbacke, men det blev för tight.

Blå ram på garagegolv med verktyg och material omkring, bredvid står en delvis övertäckt skoter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tänkte på dig när jag backade in gräsklipparen för service, bredd är trevlig ;)

Röd åkgräsklippare på metallramp i garage med verktyg på rampen, omgiven av bilar och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Ser bra ut! Håller mig till 75cm bredd nu….
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.