Rabbithole Rabbithole skrev:
Nergraderig iom att alla Yamaha känns som budgethojar om man jämför med Triumph
Jag har ju en 22´ 900RP och en 24´ MT09SP i garaget och jag kan inte säga att Triumphen känns mer premium än Yamahan. Tvärtom. MT'n känns tightare och bättre ihopskruvad än Tigern även om det inte är några gigantiska skillnader. Vad gäller ljud från motorn (inte avgasljud) så är det dock väldigt stora skillnader där CP3motorn yamahan är tyst och Tigerns skramlar och viner i sådan mängd att med original avgas så hörde man inte ens avgasljudet.... så, CP3 motorn + ett race akra i en Tracer kommer vara perfekt, frågan är om resten av hojen är kul, det får vi se till våren.
 
Ja, jag tycker då att en Multistrada 950 är roligare att köra än Tracer 9. Fast båda är kul 😀
 
  • Gilla
Hegge_
  • Laddar…
Då får jag testa en sådan också!
 
galento
Får hoppas man kan köra Dominator,n i år , hade jäkla problem med det förra
året då jag inte orkade sitta med v knä på mittmonterade fotpinnar. Så var
inne och besiktigade den och sen har den stått , bara varmkört ibland.

Men känns bättre nu efter man börjat med vattengymnastiken faktiskt 😀
 
galento galento skrev:
Får hoppas man kan köra Dominator,n i år , hade jäkla problem med det förra
året då jag inte orkade sitta med v knä på mittmonterade fotpinnar. Så var
inne och besiktigade den och sen har den stått , bara varmkört ibland.

Men känns bättre nu efter man börjat med vattengymnastiken faktiskt 😀
En Dominator är allt man behöver ;)

Om bara Honda kunde få tummen ur att göra en ny. Men det lär väl inte hända (CB500x motor i CRF300L Rally)
 
galento
Gillar grusåka också och Dominatorn är ju förhållandevis lätt om man kör fast på nån skogsväg. Har haft funderingar på en Transalp också men vi får se 🤔🤔 . Vore fint med en bekvämare dyna på Dominatorn för den gillar jag inte.
 
galento galento skrev:
Gillar grusåka också och Dominatorn är ju förhållandevis lätt om man kör fast på nån skogsväg. Har haft funderingar på en Transalp också men vi får se 🤔🤔 . Vore fint med en bekvämare dyna på Dominatorn för den gillar jag inte.
Finns det någon bra eftermarknadssadel till Dominator?

Transalp är ju lite bekvämare men tyngre. Bättre för resor, kanske... Men jag personligen vill alltid ha lättast möjliga hoj
 
galento
Har inte hittat nån annan sadel än så det kanske får bli en wild ass kudde med luft.

Lite konstigt att hojen inte har oljetryckslampa heller egentligen 🤔
 
Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.

Eftersom jag inte vet om det blir ett fåtal turer eller något regelbundet vill jag ju gärna undvika att lägga alldeles för många tusenlappar.
 
galento
P Prodigys skrev:
Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.

Eftersom jag inte vet om det blir ett fåtal turer eller något regelbundet vill jag ju gärna undvika att lägga alldeles för många tusenlappar.
Jag har en jacka från Lindstrands. Jämfört med mycket annat verkar det väldigt prisvärt. Har kört i ösregn i flera timmar men blir inte blöt. Har sedan kevlarjeans (inte lindstrands) och Lindstrands regnbyxor vid behov.

Handelsboden har ju även sitt eget märke som nog är lite billigare också.
 
P Prodigys skrev:
Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.

Eftersom jag inte vet om det blir ett fåtal turer eller något regelbundet vill jag ju gärna undvika att lägga alldeles för många tusenlappar.
Jag kikar eventuellt på lite nya kläder och har spanat in FC-Moto.de.

Har själv inte beställt därifrån men verkar vettiga.
 
galento galento skrev:
Har köpt en del på Handelsboden.

[länk]
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har en jacka från Lindstrands. Jämfört med mycket annat verkar det väldigt prisvärt. Har kört i ösregn i flera timmar men blir inte blöt. Har sedan kevlarjeans (inte lindstrands) och Lindstrands regnbyxor vid behov.

Handelsboden har ju även sitt eget märke som nog är lite billigare också.
Får väl ta en runda till malmö någon helg och se om det billiga i deras sortiment passar.
 
Köp begagnat. Framåt våren finns det hur mycket som helst. Många som köper nya kläder och sedan inte använder dom.
 
Handelsboden och SMX Sports är bra butiker med prisvärt utbud.

Som nämnts är Lindstrands väldigt bra kläder till ett humant pris. Jag gillar mesh kläder med separat skaljacka för regn/vindskydd. Alternativt att man kör ett laminerat ställ.
Lindstrands Transtrand jacka
Lindstrands Berga byxor

Online än XL Moto mitt go-to ställe,
FC Moto brukar vara lite långsamma, samma med Louis.
I Skåne är Lillemans MC i Lund bra, även Nilssons i Helsingborg är vettigt

Som med allt, en djungel att välja rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.