1 108 058 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Det vet jag inte men gissar att det inte är så i detta fallet, jag tycker gapet är för stort. Det blir så ibland med vissa bilar att en del bolag ligger enormt högt, det har hänt mig förr, alla gör ju sina kalkyler, baserat på sina underlag, så det lönar sig att kolla runt lite, man ska också som du är inne på fråga om det baseras på förstaårsrabatter.A AndersS skrev:
Till en annan bil valde jag istället försäkring baserat på att jag kunde få en maskinskadeförsäkring som gällde fler år, det gäller att kolla innehållet också.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Verkar vara ett billigare enkel ytterglas, med liner på insidan bara. Känns lite som elfönsterhissar mot vev. Kostar typ samma men det ena känns dyrare.H hapazard skrev:
Model Y Standard byggs i Berlin och Model 3 är fortfarande lite billigare, så får vi se om vi får Model 3 standard här också, om den kan krypa ner i pris nära 400'?
Glastaken på Tesla är tydligen asdyra vid stenskott så gör de en enklare version där är det bara bra.Rabbithole skrev:
Verkar vara ett billigare enkel ytterglas, med liner på insidan bara. Känns lite som elfönsterhissar mot vev. Kostar typ samma men det ena känns dyrare.
Model Y Standard byggs i Berlin och Model 3 är fortfarande lite billigare, så får vi se om vi får Model 3 standard här också, om den kan krypa ner i pris nära 400'?
Alla glastak är svindyra.
Jag hade för länge sedan (när jag var ung och oerfaren) en bil med takläcka, kallas taklucka i reklamen. Ett sånt misstag gör jag bara en gång. Glastak är en synnerligen korkad lösning på ett icke-behov. Jag blir alltid lika förvånad att folk köper skitlösningar som kostar vansinnigt mycket att reparera om/när det går sönder.
I övrigt så är nog handtag och dörröppnare som är beroende av el det mest korkade som den dysfunktionella bilindustrin har hittat på. Det borde införas yrkesförbud för de låtsasingenjörer som hittar på sånt.
I övrigt så är nog handtag och dörröppnare som är beroende av el det mest korkade som den dysfunktionella bilindustrin har hittat på. Det borde införas yrkesförbud för de låtsasingenjörer som hittar på sånt.
Jag kan bara hålla med.
Tyvärr har jag bil med både glastak, elektriska lås och nyckelnifickan-knappstartfunktion.
Det är svårt att hitta något utan, glastaket fick jag också på köpet.
Tyvärr har jag bil med både glastak, elektriska lås och nyckelnifickan-knappstartfunktion.
Det är svårt att hitta något utan, glastaket fick jag också på köpet.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Jag mekar också Saab idag.
Byte av fjäderben på min 9-3.
Navet var jävligare att slå ut än jag trodde. Avbröt efter 3 timmar när jag slagit pekfingret blått. Åkte till Jula, så i hallen står nu en kartong innehållandes en verkstadspress 10 ton.
På’t igen imorgon, för mitt dumma jag sa ju att jag skulle hinna slipa och spackla idag också.
Byte av fjäderben på min 9-3.
Navet var jävligare att slå ut än jag trodde. Avbröt efter 3 timmar när jag slagit pekfingret blått. Åkte till Jula, så i hallen står nu en kartong innehållandes en verkstadspress 10 ton.
På’t igen imorgon, för mitt dumma jag sa ju att jag skulle hinna slipa och spackla idag också.
Det blir ju lite enklare med en press men på en og9-3 så fungerar den enklare och billigare satsen för hjullager bra. https://www.biltema.se/bil---mc/bil...ktyg/verktygset-for-framhjulslager-2000021491