1 108 715 läst ·
15 454 svar
1109k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Riktar in bilen så den står i burnout-spåren med bäst grepp, men också att bilen står rakt, för står man lite snett är det kört när framhjulen är i luften, måste släppa gasen för att landa ner och korrigera.Unikt namn skrev:
Det är ändå ~4000 hästkrafter som ska ner i backen
Det ska börjas i tid, morfar hittade på bortskänkes, en kvarts mekande och den funkar som ny.
4wd, stereo, skinn, LED strålkastare mm
Blir spännande o se om barnbarnet gillar den, svärsonen som kräks på allt som det inte står BMW på kommer nog ha en åsikt 😉😅😂🤣
4wd, stereo, skinn, LED strålkastare mm
Blir spännande o se om barnbarnet gillar den, svärsonen som kräks på allt som det inte står BMW på kommer nog ha en åsikt 😉😅😂🤣
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en DBS i bakgrunden?Isakare skrev:
Jag hade en -69:as Sport som farsan hade innan mig.M Myckling skrev:
Har problem med morsans gamla Volvo V70 från -02. Körde ut bilen från garaget någon gång i maj månad då det var dags att plocka fram gräsklipparen. Sedan har den stått ute för att morsan ville det trots att hon nog egentligen inte skall köra bil längre (får ännu inte för läkaren pga lårbensbrott). Men nu till problemet.
För några veckor sedan så skulle jag öppna bilen men då ville inte fjärrkontrollen till dörrlåset vara med så jag öppnade med nyckeln och märker då att endast förardörren låses upp och innerbelysningen glödde lite svagt. Fick inte upp bakluckan så jag fick krypa genom bilen för att koppla batteriladdare till batteriet som sitter där bak. när jag var där nästa gång så hade jag ned mig nya batterier till fjärrkontrollerna men batteribyte hjälpte inte så jag fick återigen öppna med nyckel.Denna gång går billarmet igång och jag stänger snabbt bilen och larmet tystnar efter en stund.
Åter hem för att läsa på hur man tystar larmet och hittar uppgifter om att det skall stängas med fjärrnyckel eller med nyckel som vrid i tändningslåset till tändningsläge. Så nästa gång jag åter dit (hon bor en timmes bilresa bort så man åker inte dit varje dag..) så öppnar jag med nyckel (fjärrkontrollerna fungerar fortfarande inte) och larmet går igång och jag sätter in nyckel och vrider på tändningen och inget händer. Larmet fortsätter, försöker starta bilen men det går inte heller. Rycker säkring nr 38 som enligt locket till säkringsboxen skall gå till larmsiren men det hjälper inte.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag skall gå vidare. Vill få tyst på larmet samt köra in bilen i garaget igen och dessutom få fjärrkontrollerna att fungera. Pratade med den lokala Volvoverkstaden när jag åkte hem. Men det hade inte hört talas om problemet och skulle kunna titta på detta om man körde dit bilen vilket ju inte går så då tyckte de att man får bärga dit den.
Är detta lösningen eller har någon något bra "tips" som jag kan prova innan Volvo verkstaden som antagligen kommer att sälja en omprogrammering av fjärrkontrollerna samt vill sälja ett nytt "original" batteri för dyra pengar plus säkert något mer som inte är bra på denna gamla bilen samt en tillkommande bärgningskostnad.
För några veckor sedan så skulle jag öppna bilen men då ville inte fjärrkontrollen till dörrlåset vara med så jag öppnade med nyckeln och märker då att endast förardörren låses upp och innerbelysningen glödde lite svagt. Fick inte upp bakluckan så jag fick krypa genom bilen för att koppla batteriladdare till batteriet som sitter där bak. när jag var där nästa gång så hade jag ned mig nya batterier till fjärrkontrollerna men batteribyte hjälpte inte så jag fick återigen öppna med nyckel.Denna gång går billarmet igång och jag stänger snabbt bilen och larmet tystnar efter en stund.
Åter hem för att läsa på hur man tystar larmet och hittar uppgifter om att det skall stängas med fjärrnyckel eller med nyckel som vrid i tändningslåset till tändningsläge. Så nästa gång jag åter dit (hon bor en timmes bilresa bort så man åker inte dit varje dag..) så öppnar jag med nyckel (fjärrkontrollerna fungerar fortfarande inte) och larmet går igång och jag sätter in nyckel och vrider på tändningen och inget händer. Larmet fortsätter, försöker starta bilen men det går inte heller. Rycker säkring nr 38 som enligt locket till säkringsboxen skall gå till larmsiren men det hjälper inte.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag skall gå vidare. Vill få tyst på larmet samt köra in bilen i garaget igen och dessutom få fjärrkontrollerna att fungera. Pratade med den lokala Volvoverkstaden när jag åkte hem. Men det hade inte hört talas om problemet och skulle kunna titta på detta om man körde dit bilen vilket ju inte går så då tyckte de att man får bärga dit den.
Är detta lösningen eller har någon något bra "tips" som jag kan prova innan Volvo verkstaden som antagligen kommer att sälja en omprogrammering av fjärrkontrollerna samt vill sälja ett nytt "original" batteri för dyra pengar plus säkert något mer som inte är bra på denna gamla bilen samt en tillkommande bärgningskostnad.
Redigerat:
Tips:R roli skrev:Har problem med morsans gamla Volvo V70 från -02. Körde ut bilen från garaget någon gång i maj månad då det var dags att plocka fram gräsklipparen. Sedan har den stått ute för att morsan ville det trots att hon nog egentligen inte skall köra bil längre (får ännu inte för läkaren pga lårbensbrott). Men nu till problemet. För några veckor sedan så skulle jag öppna bilen men då ville inte fjärrkontrollen till dörrlåset vara med så jag öppnade med nyckeln och märker då att endast förardörren låses upp och innerbelysningen glödde lite svagt. Fick inte upp bakluckan så jag fick krypa genom bilen för att koppla batteriladdare till batteriet som sitter där bak. när jag var där nästa gång så hade jag ned mig nya batterier till fjärrkontrollerna men batteribyte hjälpte inte så jag fick återigen öppna med nyckel. Denna gång går billarmet igång och jag stänger snabbt bilen och larmet tystnar efter en stund. Åter hem för att läsa på hur man tystar larmet och hittar uppgifter om att det skall stängas med fjärrnyckel eller med nyckel som vrid i tändningslåset till tändningsläge. Så nästa gång jag åter dit (hon bor en timmes bilresa bort så man åker inte dit varje dag..) så öppnar jag med nyckel (fjärrkontrollerna fungerar fortfarande inte) och larmet går igång och jag sätter in nyckel och vrider på tändningen och inget händer. Larmet fortsätter, försöker starta bilen men det går inte heller. Rycker säkring nr 38 som enligt locket till säkringsboxen skall gå till larmsiren men det hjälper inte. Så nu vet jag inte riktigt hur jag skall gå vidare. Vill få tyst på larmet samt köra in bilen i garaget igen och dessutom få fjärrkontrollerna att fungera. Pratade med den lokala Volvoverkstaden när jag åkte hem. Men det hade inte hört talas om problemet och skulle kunna titta på detta om man körde dit bilen vilket ju inte går så då tyckte de att man får bärga dit den.
Är detta lösningen eller har någon något bra "tips" som jag kan prova innan Volvo verkstaden som antagligen kommer att sälja en omprogrammering av fjärrkontrollerna samt vill sälja ett nytt "original" batteri för dyra pengar plus säkert något mer som inte är bra på denna gamla bilen samt en tillkommande bärgningskostnad.
Volvo tänkte faktiskt till lite så pluspolen kommer du åt som vanligt även under motorhuven.
Och har du testat att göra "Norsk reset"? (koppla bort batteriet en stund)
(Och dela gärna upp text i stycken annars blir det oerhört svårläst)
Vad skulle jag ev. kunna vinna på detta? Att larmet inte går igång, eller att fjärrkontrollen fungerar igen?snaggletooth skrev:
Har inte provat detta men det kostar ju inget att testa, annat än att grannarna får höra larmet igen...

