Rabbithole Rabbithole skrev:
Ja om man inte fuskar med överladdning dÄ.
Jag erkĂ€nner mig skyldig till fusk. 😎

Bilens motor med öppen lucka pÄ en turboladdare, omgiven av verktyg som skiftnyckel och tÄng med röda handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]

[media]
[media]
Disaster. Projektchefen eller vem det var erkÀnde att de plockade ihop vad de hade pÄ hyllan i form av godkÀnda komponenter sÄ det blev inget bra. Allt för att fÄ ut bilen sÄ fort som möjligt pÄ marknaden. IntegrationsnivÄ nÀra noll. Vet inte om det hunnit fixa det till facelift/gen2 Ànnu. ProduktkostnadsnivÄn Àr inget rolig för dem.

NÄn hade dragit ett vÀldigt seriöst elsystem för lampor och 12v uttag i Hiacen, inget jag behöver i bilen, sÄ nu har jag 55 meter 2x2,5# kabel.
Alltid bra att ha, kabel har blivit dyrt.
Spolar och buntar av röd och svart elkabel ligger pÄ ett betonggolv i ett garage eller verkstad.
Skapa konto

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Disaster. Projektchefen eller vem det var erkÀnde att de plockade ihop vad de hade pÄ hyllan i form av godkÀnda komponenter sÄ det blev inget bra. Allt för att fÄ ut bilen sÄ fort som möjligt pÄ marknaden. IntegrationsnivÄ nÀra noll. Vet inte om det hunnit fixa det till facelift/gen2 Ànnu. ProduktkostnadsnivÄn Àr inget rolig för dem.
Åfan, det har jag missat

ClasseClas
Tokslut Tokslut skrev:
Åfan, det har jag missat
Hon Àr med i nÄgon av Munro Live-videona och erkÀnde rakt av vad de gjort och varför. Undrar om det var Barra herself men jag kan ha fel.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Var tvungen att se hur det skulle se ut pÄ min bil:

Illustration av kylvÀtskesystem för VW ID.3/ID.4 med olika rör och kopplingar, inklusive chassi och motorvÀrmeledningar.
Skapa konto

Har ingen aning om det Àr mer eller mindre slang Àn normalt.

13th Marine 13th Marine skrev:
Var tvungen att se hur det skulle se ut pÄ min bil:

[bild]
Har ingen aning om det Àr mer eller mindre slang Àn normalt.
Du fÄr ta fram mÄttbandet ;)

Tre personer diskuterar vid ett arbetsbord fullt av bildelar, intill en bil. Diagram med slangstatistik visas.
Skapa konto

Tokslut Tokslut skrev:
Du fÄr ta fram mÄttbandet ;)

[bild]
Bah, jag har en ny bil för att slippa skruva 😉

Du behöver inte skruva isÀr allt för att mÀta slangarna. Enligt filmen sÄ Àr Mach-E nÀst bÀst efter Tesla och alla andra Àr sÀmre. Inte helt tydligt kanske.

Edit: jag har gamla bilar för att kunna skruva 😆

• Gilla
galento
  • Laddar…
MÄnga motgÄngar idag. BlÀstringsutrustning som jÀvlas för det mesta. Planen var att blÀstra och fosfatera lÀnkarmen. Men sen ser jag att den behÄllare jag trodde lÀnkarmen skulle passa i var för liten. Det mÄste vara en rostfri behÄllare om man ska fosfatera.

SÄ det blir inget denna vÄr. Jag mÄlar istÀllet lÀnkarmen och nu blir det bara enkelt, bromsoksfÀrg som grund och sen tröskelmassa över det. SÄ hÄller det sÀkert tills jag har det som behövs. Kan hÀnda jag vÄgar prova pÄ förzinkning dÄ, dÀr kan man köra pÄ med en plasthink istÀllet.

Oj nej... KÀndes lite kexigt hÀr och skruvmejseln gick igenom. Nu blir det drivaxeln ut och svetsa...
Rostskador pÄ en bils lÀnkarm, med synlig drivaxel och omgivande mekaniska delar. LÀnkarmen ser skadad och genomrostad ut.
Skapa konto

FÀstena fick lite fÀrg ocksÄ. Tror de ska fÄ en slÀng med tröskelskyddsmassa sen ocksÄ.
SvartmÄlade metallfÀsten belagda med tröskelmassa pÄ ett bord i en verkstadsmiljö, redo för anvÀndning i ett byggprojekt.
Skapa konto

LÀnkarmen mÄlad och tröskelmassa applicerad:
SvartmÄlad lÀnkarm ligger pÄ ett slitet trÀbord utomhus. Bakgrund med oskarp verkstadsmiljö och verktyg.
Skapa konto

Tidigare idag passade jag pÄ att stÀlla in vÀxelspaken ocksÄ dÄ jag har ut styrvÀxeln och krÀngningshÀmmaren.

Ska vara en 5mm rundstÄng hÀr med vÀxeln i trean.
VÀxellÄda och mekaniska komponenter under ett fordon, med en synlig vÀxelspak som fixeras med en rundstÄng.
Skapa konto

Och en 6mm i bilen för att fixera vÀxelspaken. Sen spÀnner man muttern igen.
VÀxelspak i bil med omgivande interiör, skruvmejsel synlig i nÀrheten.
Skapa konto

FÄr se sen om man mÀrker nÄn skillnad.

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Du behöver inte skruva isÀr allt för att mÀta slangarna. Enligt filmen sÄ Àr Mach-E nÀst bÀst efter Tesla och alla andra Àr sÀmre. Inte helt tydligt kanske.

Edit: jag har gamla bilar för att kunna skruva 😆
Önskar att jag hade tid att jag kunde prioritera att skruva.
Om allting klaffar sĂ„ kanske jag en dag har tid att skruva pĂ„ nĂ„tt, men kanske inte en bil đŸ€”

En dammig gammal traktor och cykel i en verkstad fylld med diverse verktyg och material, under ett plÄttak.
Skapa konto

• Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
N
13th Marine 13th Marine skrev:
Önskar att jag hade tid att jag kunde prioritera att skruva.
Om allting klaffar sĂ„ kanske jag en dag har tid att skruva pĂ„ nĂ„tt, men kanske inte en bil đŸ€”

[bild]
Dom dĂ€r cyklarna ska du nog kunna fĂ„ ordning pĂ„đŸ˜ƒ

• Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Hel/halvljusautomatiken anvÀnder jag inte pÄ Volvon, fungerar inte tillrÀckligt bra. NÀr jag testade i början fick jag ÀndÄ sitta och vara beredd att manuellt blÀnda av.
Tycker den funkar helt ok, har den pÄslagen i vÄr V90 MY20.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tycker den funkar helt ok, har den pÄslagen i vÄr V90 MY20.
Jo, har en v90 -24 och funkar bra, eller den Àr bÀttre Àn jag sjÀlv pÄ att blÀnda av (kör inte sÄ mycket mörker, sÄ glömmer lÀtt att blÀnda av vid möte) men Àr irriterande att den ibland blÀndar av för hus och gatlyktor mm.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Ska sÀtta fönsterfilm pÄ alla fönster i campingvanen, för att förenkla har jag maskerat och lackat en svart kant pÄ glaset runt fönsterna, mycket enklare att skÀra till filmen dÄ Àn Ànda ut i kanterna.
Svart kant mÄlad runt campingvans fönster för enklare applicering av fönsterfilm.
Skapa konto

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.