1 108 084 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Jag vet inte så mycket om dom men har inte hört att det skulle vara några problem med dom. Det är väl fördelningslådan som brukar ge upp på dom? Men är väl viktigt att kolla så dom inte läcker olja.galento skrev:
Om jag minns rätt är haldex bättre från 05. Haft en 05 själv till 40k utan problem. Båda 2.5t och d5 är bra. Haldex går att koppla bort till 2wd med en säkring om det strular. Dyrt att byta.galento skrev:
Vad är det för skick på bromsslangarna? Om det slarvats med bromsvätskebyten kan gummit bli dåligt och bli som en backventil.ACME skrev:Jag har en Corolla -06 som har haft strul med anliggande bromsar till och från. Jag har bytt klossar, skivor och renoverat ok i omgångar, men sedan en tid tillbaka ligger de an på vänster fram och höger bak. De började samtidigt och någonstans i bakhuvudet har jag att bromssystemet är uppbyggt diagonalt, vilket får mig att tro att det är något i den delen av systemet som strular och inte de enskilda bromsarna var för sig. Några idéer?
N Niq skrev:
klosp11 skrev:
Tack för tips , ja skicket ser väldigt bra ut. Man har hör att det är dyrt att lagaTokslut skrev:
fyrhjulsdriften men bilen är ju högre än en V70 så det är ju bra även om den går på 2wd.
Vet inte vad du kallar dyrt, men sist jag prata med en kompis som haft problemet med sin i måånga år handlade det om 1.500kr för någon hylsa eller någon annan del för ~4.000kr som det kunde vara (Säger mitt minne) Priserna var dock från före pandemin och mitt minne är inte det bästagalento skrev:
Bra prutläge är det ju iaf. om det inte fungerar